• passo

Retrovagnstråden 19

Hej! Tänkte be er proffs om hjälp! :) Jag är på jakt efter en brio comfort (80-tal) eller en liknande vagn, några tips? Jag har verkligen ingen koll på modeller och märken så allt är välkommet så jag vet vad jag ska söka på. var hittar man dessa juveler? Det är alltså en sittvagn jag önskar och gärna i en rosa, lila, blå eller grön färg!

• passo
    jagäraf skrev 2013-08-04 18:48:18 följande:
    Ja, den är min. Den är från 1988. Jag har även en från 1994. Tyvärr ingen till salu men håll koll på Blocket.  

Det ska jag absolut göra. Ungefär vilken prisklass kan man vänta sig att en sådan kostar? Ursäkta tjatet men vet du/ni någon liknande vagn? Jag är totalt okunnig och lost på detta med barnvagnar.
  • passo
    jagäraf skrev 2013-08-04 21:50:43 följande:
    Vad menar du med liknande vagn? Emmaljunga hade liknande, Emmaljunga Sonett hette den. Fast den verkar ännu svårare att få tag i. Och den är inte alls lika fin som Comforten tycker jag. Pris från mellan 500 och 1500 kan väl vara okej. Fast för 1500 får den nog vara riktigt, riktigt fin.

Jag menar rent utseendemässigt liknande. Såg nämligen en som ev var en brio comfort när jag promenerade en dag. Hade jag vetat hur svårt det var/är att få tag på en hade jag frågat ägaren! Finns det någon "liknande" som är lättare att få tag på? Har du en aning om hur ofta ungefär de brukar dyka upp på exempelvis blocket?
  • passo
    jagäraf skrev 2013-08-11 07:57:25 följande:
    Passo! Du sökte ju en Brio Comfort. I Facebookgruppen är det nu en som säljer en från mitten av 90-talet för endast 100 kr!!! Den finns strax söder om Gävle. Säg till så kan jag försöka medla kontakt om den inte redan är såld.  

Bambusa skrev 2013-08-11 22:22:07 följande:
    å ja bor precis utanför gävle, så kan hjälpa till ja med om de behövs..

Tack snälla vilket engagemang! Otroligt hjälpsamma! Jag får dock förhoppnings köpa den som det länkades till tidigare. Imorgon är den, om allt går som planerat hos mig! Ser verkligen fram emot att få se den i verkligheten!
  • passo

Ungefär från vilken ålder har ni kunnat använda en brio comfort?

• passo
    jagäraf skrev 2013-08-12 17:42:51 följande:
    Från ett halvår utan lift, från födseln med lift

Ok, har du sele till? Jag har nämligen ingen och vet inte om det funkar att använda på den..dvs om det finns fästen. Fick däremot med en schysst nätpåse, myggnät, regnskydd och ett täcke som matchar vagnen. Mkt glad!
  • passo
    jagäraf skrev 2013-08-13 13:24:07 följande:
    Jo, sele går att sätta fast på nåt sätt men jag minns inte exakt hur. Det var några år sedan jag använde min Comfort - närmare bestämt närmare 20

Jaha oj så pass! :) Jag får leta efter sele..
  • passo

Har hunnit kika lite mer på vagnen och hittade de där öglorna jag med:) blir till att fästa sele och ut och köra!

• passo
    Bambusa skrev 2014-01-28 02:52:16 följande:
    ska sälj min kimi och rio men vet inte vad ja ska sätta för pris, kimins bakhjul är lite gropiga, men funkar och korgen under är inte i krom,utan grön eller blå tror ja de va.. rion har ja färgat lite på suflett och utsida sittdel.. men tycker de vart bra ändå,finns vindskydd/fotsack till rion..  även två babyliftar, en blå som är lite solblekt, och en vinröd, som ja tror finns med på bild här på fl.. ingen aning om pris där heller...   tips??  vill få de sålt, men inte för bliilig då ja behöver pengarna.. skicka kan ja lugnt göra om nån skulle vilja de.. eller ta med till uppsala, utkanten av sthlm,linköping eller Jönköping, eller nån annanstans på väg till Ullared om 2v men då lär ja va säker på att inte ha de kvar i bilen på vägen hem, behöver allt utrymme i bilen på vägen hem :)   förra gången hade ja en brio duette med mig till utkanten av Linköping, köparen hade betalt till mitt konto innan och vagnen hämtades av en bekant till henne.. gick smidigt tycker ja..

Kan du inte lägga in bilder i tråden? Jag vet ingenting om pris på barnvagnar, eller modeller. Men gillar fina saker:)
Svar på tråden Retrovagnstråden 19