• Boothwalker

Retrovagnstråden 19

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Retrovagn på facebook
    Retrovagnsforumet
    Retrovagn köp och sälj

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

Många här ser de andra i tråden som nån sorts andra familj och vi pratar gärna om lite allt möjligt. Så även om fokus ligger på Retrovagnar (eftersom det är vårt stora gemensamma intresse) så är inget egentligen OT =)

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    ♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43
    Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
    Facebook - www.facebook.com/group.php
    Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 19
  • Bambusa

hej hej! nu har ja sträck läst allt... kom på att vi ska till ullared/gekås om ca en månad, ska några dagar innan till säter och lämna av lite hundarn, så om de är nån som vill få en vagn med i bilen så kan de fixas, åt de andra håller tror ja dock inte vi har plats.. hehe.. 
    men från säter, gävle, tierp.. till ullared eller nånstans efter vägen till ullared från gävle..  vi åker dock inte in i sthlm... ev att vi åker in i gbg..  vi kommer köra bärsele och paraylysulky för att kunna shoppa så mkt som möljigt, så stannar vi minst en natt på motellet... föresten så från tierp,gävle till säter går bra de med!  {#lang_emotions_smile}

• Teskedsmamman

Vart är alla fina sittvagnar när man vill ha en?!?!?

Jag har en kompis som har en underbar gammal emmaljunga (eller två rättare sagt) och jag får lov att låna liggvagnen (jag får lov att låna båda) jag vill däremot satsa tid och pengar på att få tag i en sittvagn med "DET"....

Jag har ju tid på mig är i vecka 18 och behöver den inte än på minst 10 mån men ändå JAG ÄR OTÅLIG!!!!

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • pergotezzie

N21 jag ska absolut hålla koll neråt i landet...*L* förressten så köpte jag syskonvagnen på blocket alldeles nyss,den fanns så nära min svåger så jag kunde inte låta bli *L*

• jagäraf

Idag har jag köpt en av mina drömvagnar! HH:s lilla 60-talssulky, en sådan som jag själv satt i som liten. Glad!

Jag har också fått erbjudande om att få en Brio Silvana från 1959 inkl sittdel. Inte en de Luxe som jag redan har utan den enklare modellen. Måste bara få den från Sandviken men fattar ingenting av Bussgods

• pergotezzie

hej jag bor nära sandviken :) och nära bussgods oxå

• jagäraf
    pergotezzie skrev 2010-03-07 23:09:26 följande:
    hej jag bor nära sandviken :) och nära bussgods oxå
    Brukar du ha ärenden till norr om Stockholm möjligtvis...
  • jagäraf

Ekorrfamiljen, om du inte får tag i någon gessleinrem till din vagn så kan jag rekommendera skomakaren vid Malmrosrondellen i Visby. De brukar kunna fixa till det mesta!

• Boothwalker

Nu är duon packad. Fick till det riktigt snyggt (tycker jag) Hoppas bussgods tar det lugnt med den ändå men den ska nog klara det =)

• Boothwalker

Btw, jag råkade beställa lite vykort när jag beställde almanackor. Finns att köpa om ni är intresserade. Kolla bloggen =)

• tamate
    Boothwalker skrev 2010-03-05 02:33:23 följande:
    Ja jag funderade på att ha citron i på nåt sätt. Det där verkar ju vettigt. Men jag har inte råd att köpa tio såna =) men kanske ska fundera på citron på nåt annat sätt. Gör ju inte nåt om de luktar citron (inte för mig iallafall)
    testa att lägga aluminium folie, läste någonstans på forumet att någon la det i vagnen så blev katten rädd och ville inte hoppa upp igen i vagnen
Svar på tråden Retrovagnstråden 19