• babba74

Moby wrap, Tricot Slen, Looma Sino elller sjal från Minimundus???

Hej,

jag är nybörjare på det här med sjalar och skulle gärna vilja ha lite hjälp. Jag har förstått att en trikåsjal är bäst till nyfödda men frågan är vilken. DE jag funderar på är Moby wrap, Tricot Slen och Looma Sino. Sen såg jag också att Minimundus har en bärsjal.

Någon som har erfarenheter av dessa och kan tipsa mig om någon bra? Jag vill inte ha för varm bärsjal på sommaren. Det är ju lite prisskilland mellan de oxo.

Sen undrar jag hur lång den ska vara? Såg bla på Minimundus hemsida att man kunde välja mellan 4.6 m och 5.6 m.

Tacksam för hjälpen!

• Svar på tråden Moby wrap, Tricot Slen, Looma Sino elller sjal från Minimundus???
  • Flickan och kråkan

Välj en du tycker är snygg . Trikåsjalarna är rätt likvärdiga. Moby wrap är lite tjockare och lite väl elastisk (tycker jag). Sinon är tunn.

Hur lång du behöver beror lite på din storlek. De flesta klarar sig med 4,6. Ta ett snöre i samma längd och knyt om dig. Räcker det så räcker det . När man knyter sjalen om sig så knyter man den tajt efter sin egen kropp.

• babba74
    Flickan och kråkan skrev 2010-03-03 11:45:53 följande:
    Välj en du tycker är snygg . Trikåsjalarna är rätt likvärdiga. Moby wrap är lite tjockare och lite väl elastisk (tycker jag). Sinon är tunn.Hur lång du behöver beror lite på din storlek. De flesta klarar sig med 4,6. Ta ett snöre i samma längd och knyt om dig. Räcker det så räcker det . När man knyter sjalen om sig så knyter man den tajt efter sin egen kropp.
    Tack för ditt svar!
  • babba74

Någon annan som har någon erfarenhet av dessa sjalar och vill tipsa om något, bra eller dåligt??

• Brunello

har erfarenhet av moby wrap och sino och sinon är verkligen jättetunn och smidig - frmförallt blir den ju enkel att ha med sig. Jag är väldigt nöjd med den! Många är också nöjda med minimundus sjal.

Man brukar säga att är man större än storlek 42 behöver man normalt minst 5 meter sjal för att slippa ha knuten i ryggen.

• babba74

Brunello: Tack för ditt svar!!

Jag har stl 38 så då borde jag klara mig med minimundus sjalen på 4.6 meter?! Hmm, får kanske bli en sån, den verkar vara prisvärd...

• Lena24

Hej!

Jag vill inte blanda in ännu fler sjalar men har du tittat på Wrapsody bali stretch (WBS)  Jag har provat en del trikåsjalar & det är wbs:en som jag fastnat för mest. Den är sval, mjuk & mer stadig än dom andra så du kan använda den längre.

Sinon är bäst till riktigt små, men den blir fort svajjig. Minimundusen & mobyn är helt klart bra oxå, men här är det wbs:en som fått stanna.

WBS hittar du på www.edenbaby.se eller ev bagagnad på www.sjalbarn.se  

Lycka till i sökandet!

Svar på tråden Moby wrap, Tricot Slen, Looma Sino elller sjal från Minimundus???