• född78

Cellgiftsbehandling vid utomkveds. era erfarenheter.

Jag har just kommit hem efter att jag igår akut blev inlagd för att få cellgiftsbehamnling via injektion för utomkvedshavandeskap. Är det någon av er som gjort detsamma? Berätta görna lite om tiden efter, hur mensen återkom, chanserna att bli gravid och risken att drabbas av ytterligare ett utomkvedshavandeskap.
    född 78

• Svar på tråden Cellgiftsbehandling vid utomkveds. era erfarenheter.
  • fröken fru

Jag fick ett utomkveds för ca en månad sen, de ville inte operera utan erbjöd mig cellgiftsbehandling men jag tackade nej till det, var rädd för att det skulle påverka mina chanser till graviditet, hur sa man till dig ang det?
    Har du gjort IVF eller är det en spontangraviditet?

• född78

Jag har ej gjort IVF. Till mig sa de inget ang. mina fortsatta chanser till graviditet eftr cellgiftsbehandlingen. Det enad de sa var att jag absolut ej får bli gravid de närmsta 3 månaderna efter behandlingen. Sa de något till dig som antyder att det efter cellgiftsbehandling är svårare att bli gravid?
    född78

• fröken fru

Inte direkt men cellgifter har ju en förmåga att ta död på även friska celler så därför var jag skeptisk till det hela, när jag nämde det för min dr sa hon att hon förstod hur jag tänkte. Jag vet inte om det kan påverka chanserna till graviditet men då skulle de väl inte göra den behandlingen om de ansåg det och speciellt inte om man gjort IVF och redan har svårt att bli gravid.
    Tycker inte att du ska oroa dig och gör du det tala med din läkare som behandlade dig och kräv ett svar på dina frågor

Lycka till

• aylaen

hej hej!
    blev opererad för utomhavande för ca 4 månader sedan.
    fick börja försöka igen efter ca 2 veckor.
    nu skall jag påbörja ivf,
    antagligen är äggledaren igentäppt:(

• fröken fru

När fick ni tillbaka mensen ? Kände kraftiga ägglossningssmärtor för tre veckor sedan, men ingen mens

Svar på tråden Cellgiftsbehandling vid utomkveds. era erfarenheter.