Tips efter en rejäl förstoppning!
Vår lillfröken fick en riktig förstoppning som slutade i att hon började kräkas igår och det blev en sent akutbesök vilket redde upp situationen.
Hon har inte tidigare varit förstoppad så vi uppmärksammade inte de tidiga signalerna utan dagarna gick och vi väntade men till slut var det riktigt stopp.
I det här fallet så tror jag att det varit många bäckar små, först feber, sedan sämre aptit och ville inte dricka vätska och när hon blev trött så rörde hon inte på sig utan ville vila och sedan vi föräldrar som inte var ute i tid med förebyggande.
Nu är min fundering på vad vi ska ge lillan (2 1/2) som inte riktigt är i toppform ännu? Hon är fortfarande trött och slö och inte speciellt sugen på mat och sedan är vi väl skraja för att "överdriva" det som är pådrivande.
Hon ska även få gå på medicinering ett tag för att få igång tarmen.
Ni som är vana med barn som är rejält förstoppade, hur brukar ni göra? Och vad är de första ringsignalerna att det kanske är en förstoppning på gång. Vår tjejj hade aldrig ont i magen endast i början efter att hon försökt äta och det har jag nu förstått att det kan vara ett tidigt tecken.
Och förutom banan, "vita" produkter, ris vad är det mer som man bör undvika som vi ofta äter i vardagen?