• Flutterby

Om man inte får svar på kalasinbjudan?

Vi ska ha barnkalas i helgen o jag satte dagens datum som sista "OSA-dag" på inbjudan. Ska man anta att de som inte hör av sig inte kommer? Jag tänker ju INTE ringa runt o fråga.

• Svar på tråden Om man inte får svar på kalasinbjudan?
  • BuoBä

Det är nog bara att bita i det sura äpplet och ringa runt. Vissa tror att man inte behöver svara om man tänker dyka upp, andra när man INTE tänker komma. Vissa är troligen bara förvirrade och har glömt...

• Nenne 71

Dom flesta brukar väl skriva på kalasinbjudningar att man ska ringa om man INTE kommer. Det kan ju ha blivit något missförstånd hos dig.
    Kanske bäst ialla fall att ringa och höra efter.

• Kaxelina

Jag har bara skrivit ring om ni INTE kan komma och räknar med att barnen kommer om föräldrarna inte hört av sig. Men jag vet att det alltid finns en eller två som aldrig kommer eller ringer.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Kaxelina
    SunnyBunny skrev 2010-03-03 15:08:14 följande:
    OSA dag?
    Om Svar Anhålles eller något liknande står det för.
  • Sencha

Jadu... här visade det sig att av de tre som inte hörde av sig så hade en glömt att ringa, en rört ihop det och trodde det var en vecka senare och en har vi fortfarande inte hört av (länge sedan kalaset var nu). De två sista hade dessutom barnen själva sagt till vår son att de skulle komma...

Jag utgick från att alla skulle komma, för säkerhets skull, så det fanns saker till alla.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Sencha
    Nenne 71 skrev 2010-03-03 15:06:17 följande:
    Dom flesta brukar väl skriva på kalasinbjudningar att man ska ringa om man INTE kommer. Det kan ju ha blivit något missförstånd hos dig. Kanske bäst ialla fall att ringa och höra efter.
    Den varianten stötte jag på för allra första gången helt nyligen. Det kändes jättemärkligt att inte ringa och meddela att vi skulle komma
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Flutterby

Borde kanske helgarderat mig, men tycker det hör till vanlig hyfs att meddela om man kommer.

• Kjell2
    Flutterby skrev 2010-03-03 15:18:33 följande:
    Borde kanske helgarderat mig, men tycker det hör till vanlig hyfs att meddela om man kommer.
    Jo - men
    alla fattar inte vad OSA betyder
    andra tycker att det är självklart att man kommer
    en del lämnar meddelanden som försvinner via barnen
    andre glömmer bort att de inte meddelat

Så för att ha koll på hur mycket mat mm du bör fixa är det nog bäst att du ringer runt. Ett alternativ är att du står vid dörren och de som inte hört av sig får inte komma in.

/Kjell
  • Kaxelina

Man kan ju inte neka om dom kommer. Låter ju sjukt. Man räknar alltid med att alla barnen kommer om dióm inte hört av sig. Maten/ tårtan går ju att äta senare på kvällen och morgondagen.

Det kan väl inte handla om så många barn som man bjuder.

• Flutterby

Jag får väl utgå från att alla kommer då, men tycker i alla fall att det hör till god ton att höra av sig. Visst kan man glömma bort det, men nu är det många jag inte hört något från.

• Lattjo

När sonen skulle ha sitt kalas var det ungefär 8 stycken som inte osat och jag räknade med att alla skulle komma för säkerhets skull och vi hade mycket över för utav 19 inbjudna (alla på dagis plus några till) var det 5(!) som kom och säkert minst 8 som inte hört av sig.

Problemet med att man ska skriva att man ska höra av sig om man inte kommer är ju att vissa istället hör av sig om man SKA komma. Hur fan man än skriver så kommer det alltid att vara folk som inte hör av sig.

Sen köpte vi fördiga kort och där stog det redan osa så då står det ju redan liksom.

Svar på tråden Om man inte får svar på kalasinbjudan?