Hjälp!
Jag behöver verkligen hjälp och råd med detta!
Jag har två små pojkar, 2 1/2år och 1 1/2 år. Den äldsta har alltid varit jättebusig,knappt så att man orkar meddet ibland.Och nu börjar lillebrorsan hänga på... han är nästan värre ibland. Inegn av dem lyssnar på mig. Säger jag tillom något så skrattar dom bara och springer iväg. De gör aldrig som jag säger.
Idag när vi var på vårdcentralen så springer de iväg i korridorerna år varsit håll. Flera gånger om efter att jag har fått tag i dem. Det är ohållbart. Jag kan inte kontrollera dem för fem öre. Jag kan inte åka någonstasn med dem själv...
Det slutar med att jag får ett utrbrott, oftast på han som är äldst. Och jag skriker då och tar tag i honom, ibland rätt så hårt. Ibland lyfter jag upp honom å "skickar" in honom pårummet (om vi är hemma). Efter en minut kommer han ut och ber om ursäkt men sen efter ytterligare en minut så har han glömtdet och hittar pånågot annat bus.
Dom trissar ju upp varandra också så att det blir ännu svårare att fådem lugna. När jag är ensam med någon av dem så gårallting hur bra som helst.
Men jag känner nu att jag måste få lite råd om hur jag ska göra för att fådem att lyssna och respektera mig. Just nu sitter jag här med dåligt samvete över att ha varit så arg på dem. Jag vill ju inte bli arg. Jag vill inte skrika på mina stackars barn. Jag vill inte slita tagi dem när allt går över styr. Jag vill ha ett oändligt tålamod. Jag vill ha snälla och lugna barn....Hur ska jag göra?????