• Mamma1988

HJÄLP!! Hur blir era barn efter att varit hos sin umgängesförälder?

Hej!
    Hur blir era barn efter att dom varit hos sin umgängesförälder?
    Hur blir de på natten hemma hos er?

Min son är 15månader och blir helt förstörd på natten. På kvällen är han precis som vanligt och nattningen är precis som vanligt också men sen kommer de efter någon timme och han bara gråter i sömnen, så jag tar upp honom och han är helt förstörd. Tar lång lång tid att få honom att lugna sig sen fortsätter de så flera gånger om natten.
    Sonen är hos sin pappa onsdag och lördag varannan vecka. Mellan 10,15-16,15. Inga långa dagar eller så.
    Men hur ska jag få min lilla älskling att sluta vara så rädd/förstörd om natten?
    Någon som har tips?
    Jag blir jätte ledsen och känner mig som en dålig mamma som jag lämnar ifrån honom som jag vet att detta liv på natten kommer bli. Tycker så jävla synd om honom.
    Någon me tips, eller någon som är med om samma? Någon som vill prata?
    Jag lovar att jag mår skit varje gång jag måste lämna ifrån mig sonen och det är inte bara pga hur natten kommer bli utan även om hur pappan behandlade mig när vi va tillsammans innan sonen kom. De känns precis som man är en dålig mamma, att sonen tror att jag överger honom. Han blir jätte glad så fort han ser mig när han kommer hem igen och bara kastar sig över mig. Men nätterna, de känns så jätte jobbigt, inte minst för hans del.
    Snälla någon som har tips????????

• Svar på tråden HJÄLP!! Hur blir era barn efter att varit hos sin umgängesförälder?
  • emindy

Jag skulle prata med BVC eller kanske en barnpsykolog. Rent spontant såhär känns det som att de umgås för sällan för att han skall känna sig trygg att vara med sin pappa så långa dagar. 6 timmar är ändå rätt lång tid för ett så litet barn.

Så om det funkar skulle jag ha det att pappan umgicks ännu kortare dagar men varje vecka. Alternativt (och det här förstår jag om det känns jobbigt) att du alltid är med i bakgrunden när de skall umgås så de kan bonda utan att barnet känner separationen från dig.

• Mamma1988
    emindy skrev 2010-03-03 22:50:40 följande:
    Jag skulle prata med BVC eller kanske en barnpsykolog. Rent spontant såhär känns det som att de umgås för sällan för att han skall känna sig trygg att vara med sin pappa så långa dagar. 6 timmar är ändå rätt lång tid för ett så litet barn.Så om det funkar skulle jag ha det att pappan umgicks ännu kortare dagar men varje vecka. Alternativt (och det här förstår jag om det känns jobbigt) att du alltid är med i bakgrunden när de skall umgås så de kan bonda utan att barnet känner separationen från dig.
    BVC gör inget åt saken. Jag tycker oxå att umgänget är för sällan men jag känner att jag måste få ha min son själv eftersom pappan inte har något speciellt stort intresse av sonen. Hans nya tjejs barn tycker han mer om, vet inte om de är för att han har någon talan där. Här är de jag som bestämmer och de är bara för honom att rätta sig efter de. Vet att de är fel att jag tänker så men jag tycker att de är jävligt fel att han ska få träffa sonen mer efter att inte velat ha någon kontakt med sonen på ett år och när han låg i magen så va han inte välkommen enligt pappan.
    Jag har varit med vid 10 tillfällen men sen tyckte rättegången att han kunde ha honom själv. Och genom rättegången så blev de dessa tider då jag sa att jag inte gick me på att han skulle ha honom varje helg då vi oxå måste få egen tid och kan hitta på saker. För min del så skulle de gå super bra att vara med sonen, skulle inte göra mig något bara de är för hans bästa. Men de går inte pappan med på.
    Vet inte hur jag ska göra riktigt då pappa dra igång med att om jag säger något som han inte tycker om så går han upp till en ny rättegång vilket värken jag eller sonen orkar som jag blir så dålig, mår skit av att veta om att "de" datumet så ska ja sitta och göra de som är rätt för min son.
Svar på tråden HJÄLP!! Hur blir era barn efter att varit hos sin umgängesförälder?