Vi ska flytta till Australien, tips önskas!
Vi är lite i samma sits fast vi flyttar ner redan i juni! Vi har bott tillsammans i Sverige i 10 år, har 2 småtjejer på 1 och 3. Min mans familj bor i Sydney. Vi bestämde oss bara för ett par månader sen. Satsar på att testa ett par år och se hur det är. Har alltid tänkt att det vore kul att testa livet där ett tag men haft det så bra här så det har inte blivit av. I slutet av förra året insåg vi att det är bäst att testa medan barnen är små så min man sökte några jobb när vi var där på semester i julas och fick napp.
Ska försöka hyra ut vårt hus här och kommer nog hyra där iallafall till en början. Har svårt att förstå hur man ska kunna låna alltför mycket pengar till hus i Australien med de räntorna. Hade dollarn varit billig hade man ju kunnat låna mer på huset här och investerat där men det känns rätt dåligt att göra nu när dollarkursen är så hög...
Ang. flytt av möbler så betalar min mans nya jobb för det, men jag tycker att de offerter vi fått in är rätt höga. Ca 60 000 kr för 30 m2. Tveksamt om våra möbler är värda mer än det... Det är ju ett tips förresten, att försöka hitta ett jobb där som betalar för flytten!