Hur får jag bort mögel???Snälla hjälp!
Jag har fått lite mögel på barnvagnen:(Jag har plockat bort tyget och tvättat det med fläckborttagnings medel en gång.Men det gick inte bort:(Snälla finns det någon som vet hur jag får bort det???
Jag har fått lite mögel på barnvagnen:(Jag har plockat bort tyget och tvättat det med fläckborttagnings medel en gång.Men det gick inte bort:(Snälla finns det någon som vet hur jag får bort det???
Prova med galltvål, vad jag hört så funkar det på det mesta.
Finns i de flesta affärer och barnbutiker.
Bakteriedödande medel, tvätta över 60 grader.
Klor fungerar bra.
Ok,jag ska testa det:)Hoppas att jag får bort det.Det är en så fin vagn....
MC:
Är klor bakteriedödande???
Ja, klor är bakteriedödande, det är därför det används i bassänger bland annat...
Klor är bakteriedödande men bleker ju också så varning om det är färgat tyg!
Det är inte säkert att fläckarna försvinner för att bakterierna dör heller. Vi har precis samma problem här och vi har hört att det ska finnas någon kapell-tvätt, typ till båtkapell, det ska vi testa. Vet dock inte vad det heter men man får väl fråga i båtaffär.
Lillatrynet:
Ok,det kanske man kan testa:)Det ska jag åka och fråga:)Tack för hjälpen....
För bebisens hälsa kanske det är bättre att prata med barnvagnstillverkaren och beställa ett nytt tyg?
Tårtsmulan:
Mina barn är inga bebisar längre:)Vi använder inte vagnen längre.Men nu när våren kommer och man åker till stan och så kan det vara bra att ha den med sig om sonen blir trött.......Sen ska vagnen säljas:)
Mögel i vagnar går sällan att få bort helt o hållet.
Lite kan du få bort med filmjölk om du har tur.