• Shaun the sheep

Måste man vara svinrik för att bo i ett modulhus?

Jag är inte ens säker på att det heter modulhus, men varje gång jag googlat på just modulhus, så har jag fått flera träffar.

Jag vill väldigt gärna bo i just ett sådant, ifrån Eksjöhus. Men min pojkvän har medelinkomst, och det kommer jag också ha. Så, är det bara att ge upp drömmen?
    Måste man vara egen företagare för att ha råd?

Jag vill visserligen starta eget, men det går inte förrän barnen är lite större..

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Måste man vara svinrik för att bo i ett modulhus?
  • Butterscotch

Man måste absolut inte vara svinrik för att bo i ett nybyggt hus. Men det beror förstås på vad du menar med svinrik... Ett ok hus går väl att få för några miljoner + tomt. Står det inga priser på webben, så att ni kan räkna lite på det?

• Alcarinque

Nej absolut inte. det beror ju på vart man bor, dvs vad tomtpriserna ligger på, och vad man väljer för hus. Finns ju billigare varianter.

♥ Alva 060307 ♥ BF 100802 ♥
  • Shaun the sheep

Det huset jag helst vill ha går på ungefär 2.7 miljoner, med allt inkluderat. Det är här i Södermanland vill säga, kanske är billigare eller dyrare nån annanstans. Jag ringde nämligen Eksjöhus och bad om kostnadsförlsag för just det huset, men sen kan det ju bli billigare om man tex. väljer att måla själv. Det kan säkert bli dyrare också, men det är ändå något att gå på.

• Roxter
    dollheart skrev 2010-03-04 11:11:29 följande:
    Det huset jag helst vill ha går på ungefär 2.7 miljoner, med allt inkluderat. Det är här i Södermanland vill säga, kanske är billigare eller dyrare nån annanstans. Jag ringde nämligen Eksjöhus och bad om kostnadsförlsag för just det huset, men sen kan det ju bli billigare om man tex. väljer att måla själv. Det kan säkert bli dyrare också, men det är ändå något att gå på.
    Var glad! Jag tittade på alternativ så sent som igår, då skulle det gå från 3,8 och uppåt (då ingick nämligen inte inredd övervåning vilket kanske inte är att önska för den ohändige). Sen kanske man vill ha lite tillval och så, så det skulle säkert gå på en bit över 4 miljoner. 2,7 låter kanonbra
  • Susanne905

Nybyggen kostar allt mellan 2-4 (2 mille för Älvsbyhus och andra billigare liknande hus) miljoner vanligtvis, då är detta endast huset, dock tillkommer ganska mycket, bl a
    markarbeten, fylle, bygglov, byggfelsförsäkring, KA, anslutning el/vvs/avlopp, byggström, planritning, utsättning, grund, tomtkostnad och en massa annat...

Visserligen har man när man bygger hus ofta en värdering på huset som överstiger vad man byggt det för och har man gjort en del själv och inte köpt NF så har man kanske också turen att slippa topplån.

Självklart behöver man inte ha topplöner för att kunna bygga hus och ha råd att bo där, men att ha en stabil ekonomi med goda inkomster underlättar

• skåne tjej

Det beror ju mkt på hur ens ekonomi ser ut i övrigt. om man har fler lån, dyra hobbys, vill resa mkt. vad har ni för inkomster`?

Så länge min tanke är fri är jag okränkbar!!
  • majsanna

Vi har fått ett prisförslag från eksjöhus på lyckan funkis med sadeltak för ganska exakt 3 miljoner. Då ingår en tomt för 700 000 kr. Jag bor i östergötland.

2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • Shaun the sheep

Östergötland! Dit vill vi flytta! Sambons hela släkt kommer ifrån Linköping, han och hans tvillingbror och vandrat lite men i övrigt bor alla kvar. Jag ska nog kontakta Eksjöhus igen, och be om kostnadsförslag för Östergötland.

Jag vill bo i huset Hammarsund.

Vi har ett lån, men det är snart avbetalat. Inga dyra hobbygrejer, och ekonomin är väl helt okej. Sambon tjänar runt 23.000 tror jag, innan skatt dvs. Jag har inget jobb just nu, men räknar med en inkomst på ungefär 15.000 kanske? Jag vet inte.

Det här är alltså bara en dröm än så länge. Jag vill veta vad JAG måste göra för att kunna bo i mitt drömhus. Jag är beredd att göra i stort sett vadsomhelst, men jag vet inte riktigt vad det är än.

• majsanna

För att komma ner lite i pris hos eksjöhus ska man satsa på deras Egnahemshus bland annat lyckas, kvadraten med flera. Samma standard men inte samma möjlighet  att ändra i planlösningen. De har visning av ett kvadraten på söndag i Norrköping www.eksjohus.se/Att-bygga-hus/Default.aspx&v=88

2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
Svar på tråden Måste man vara svinrik för att bo i ett modulhus?