• Fredriks Mamma

Vilket är det bästa sättet att skicka en barnvagn på??

Hej!
    Jag ska sälja min barnvagn, och det är med två chassin samt ett babyskydd.

Vilket är det enklaste och prisvärda sättet att skicka på?

Jag bor tyvärr för långt bort från "bussgods", och har funderat på posten. Men då blir det 2-3 kollin, och frakten kan bli i dyraste laget...

Nån som vet?

• Svar på tråden Vilket är det bästa sättet att skicka en barnvagn på??
  • strojes

schenker eller dhl kanske, jag har däremot ingen aning om vad de har för avgifter för stora och tunga kollin.

• Birgitta2
    strojes skrev 2010-03-04 13:02:52 följande:
    schenker eller dhl kanske, jag har däremot ingen aning om vad de har för avgifter för stora och tunga kollin.
    Jag använde DHL för att flytta ett vitrinskåp mellan Sthlm och Lund. 2000 kr gick det löst på. En barnvagn kanske kan kosta 500 kr att skicka så. Men om du har nåt utlämningsställe för posten så har de nog koll på vilka frakter som är billigast.
  • sirisdotter

Med en bekant, som ändå ska resa den sträckan...{#lang_emotions_sunny}

• Johan1975

Jag skickade en bilstol för ett par veckor sedan och då packade jag den i en svart plastsäck och lite tejp runt. För en barnvagn kan man nog ta bort ljulen och lägga dem i vagnen och sedan använda två plastsäckar och tejp. Mät och väg vagnen så kan du köpa frakten på Fraktjakt.se - de har rabatter med bussgods mfl. så det blir lite billigare.

• MammaTillFelicia

schenker går inte, då de enbart skickar ganska små paket (maxlängd typ 75cm eller nåt sånt) bussgods har jag skickat med, men det beror ju på hur långt det är, och just det vagnen jag skulle skicka var posten inte så mycket dyrare, enklast är väl att ringa/surfa runt och jämföra.

Svar på tråden Vilket är det bästa sättet att skicka en barnvagn på??