• Barn 10

Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...

För några dagar sedan räknade jag mig som oförklarligt barnlös men nu har jag fått reda på att jag har "dumma" bakterier därnere som gör att ägget inte fäster.

Jag har gjort 3 ivf men inget har lyckats. Jag kommer inte göra ivf på ett tag pga att det nu kommit fram att jag har bakteriell vaginos. Jag gick till en läkare i Sundsvall och fick detta konstaterat. Tänkte bara tipsa att detta är värt att kolla upp. Jag har hört de som blivit gravid spontant ca 3 månader efter behandling så nu håller jag tummarna. 

En läkare har nu gett mig hopp om att lyckas bli gravid.

Finns det någon som också genomgår samma behandling som jag gör eller någon som vill dela med sig hur det har gått efter att ha genomgått behandling mot detta med antibiotoka och vaginalgeler? Om ni blev gravida, hur många månader efter behandlingen blev ni det?

• Svar på tråden Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...
  • Underbara2010

Denna behandling kanske hjälper några men ni som bor långt ifrån sundsvall och gärna vill besöka Ludmila kan säkert fråga era ordinarie gynekologer och höra deras åsikter. Jag har bara några mil till s-vall så för mig var det inga problem att åka dit men när jag efter att fortfarande inte blivit gravid återvände till min ordinare gynekolog och frågade om just detta, så sa han att det där med BV är ju liksom Ludmilas grej och alla som kommer dit och inte lyckas bli gravida får behandlingen, symtom eller inte. Och det är ju självklart långt ifrån alla som blir gravid efter att ha genomgått behandlingen, isåfall skulle hon ju vara världskänd.
    Kul för dom det funkar för men ni tjejer som inte har möjlighet att besöka Ludmila kan ta det lugnt. Det är ingen mirakelkur. Tyvärr!!

• milou67

hej , slänger in en fråga här , har just fått doxyferm pga av att jaghade ett positivt ureaplasma test inför en Äggdonation. Hade ni positivt ureaplasma test? enligt google så skall man ha svårt att bli gravid om man har positivt. JAghar gjort 9 ivf försösök o aldrig ett plus...  Nu skall jag äta antibiotika och känner mig helt sjukt ledsen , tänk om svenska läkare hade tagit detta test liiiite tidigare gärna innan mina ivf försök, tänk om jag ändå hade kunnat bli gravid med ett biologiskt barn ..nu e jag för gamal för det är så himla arg...

• Vitsippa75
    Underbara2010 skrev 2010-04-19 19:54:54 följande:
    Vitsippa: Så du har kommit till ruvardag 11? Det låter ju lovande tycker jag! Jag har varit hos Ludmila Ondrasek i s-vall ifjol och enligt henne hade jag bakterien, fick behandlingen och skulle bli gravid utan ivf inom 3 månader. Ja, tjena. Nä, det kanske hjälper vissa, men jag är inte imponerad.Första gången jag var hos Ludmila pratade hon om vilken "misshandel" det var att ha låtit mig genomgå ivf helt i onödan. När jag sen inte blev gravid efter hennes "mirakelkur" var jag totlat ointressent och hon tyckte jag skulle gå på ivf igen. Jag tackade för mig och kom inte tillbaka. Kände mig helt lurad.
    Idag är jag på ruvardag 12 men jag brukar inte blöda förrän dagen innan eller samma dag som testdag så det är inget ovanligt för mig.

Däremot är jag ovanligt uppsvälld. Jag är så uppjäst så jag vet inte var jag ska bli av. Det blir förstås värre när jag har ätit. Var precis på ett kalas, orkade bara äta lite glass men orkade inte ens äta upp glassen och ett litet rån. Var proppmätt!! Emellanåt känner jag en konstig puls i magen som påminner om håll. Förmodligenför att magen är så uppjäst. Jag hade ju vatten i buken så det kan ju vara det som spökar. Jag var bättre för några dagar sedan så jag tycker att det är konstigt att det är värre. Känns som att det är obalans bland tarmarna. Är det någon som har känt likadant?

Ludmila, ja lite skeptisk är jag nog allt. Läste artikeln. Jag tror ju inte ett dugg på att infertilitet beror på mental blockering eller att man har "slutat att älska". Jag är helt övertygad om att det finns en biologisk förklaring men att vi idag inte har all den kunskap. Det behövs mer forskning! Det är förstås vädligt komplext och individuellt. 
  • Tottelina
    milou67 skrev 2010-04-20 20:32:44 följande:
    hej , slänger in en fråga här , har just fått doxyferm pga av att jaghade ett positivt ureaplasma test inför en Äggdonation. Hade ni positivt ureaplasma test? enligt google så skall man ha svårt att bli gravid om man har positivt. JAghar gjort 9 ivf försösök o aldrig ett plus...  Nu skall jag äta antibiotika och känner mig helt sjukt ledsen , tänk om svenska läkare hade tagit detta test liiiite tidigare gärna innan mina ivf försök, tänk om jag ändå hade kunnat bli gravid med ett biologiskt barn ..nu e jag för gamal för det är så himla arg...
    Jag har haft ureaplasma och käkat doxyferm. Fick varenda biverkning, mannen behandlades med samma. Efter några veckor fick jag tillbaks symptomen och väntar nu på nästa provsvar från gyn.
    Känns mycket hopplöst.
  • milou67

tottelina..åånej nu fick jag ännu mera ångest. Min sambo hade negativt svar så han behöver ej behandlas. får jag fråga om du är eller varit gravid under denna period ?

• Tottelina
    milou67 skrev 2010-04-21 09:06:46 följande:
    tottelina..åånej nu fick jag ännu mera ångest. Min sambo hade negativt svar så han behöver ej behandlas. får jag fråga om du är eller varit gravid under denna period ?
    Jag vet inte om jag tränger mig på i tråden faktiskt för jag har inte varit med om IVF men jag blev så glad att jag råkade hitta en tråd som behandlar det här med BV och graviditet för det verkar vara svårt att hitta de som kan det här.
    Men svaret är ja, jag var gravid när jag upptäckte bv första gången. Jag trodde det var nån graviditetskrämpa men vid närmare eftertanke hade jag känt symptomen även innan jag äntligen fick mitt plus.
    Hann dock få mf i v 13 innan jag kom till läkare med bv, fick det konstaterat efteråt men klart man undrar om det fanns samband. Min gyn kunde inte utesluta det iallafall sa hon fastän jag visserligen fått en ofostrig graviditet.

Det är ett år sen och jag har haft det här återkommande, inte blivit gravid igen och som sagt gett upp hoppet lite om saken.
    Nu sa min gyn i och för sig att det såg bra ut när hon undersökte mig och menade att det jag känt/känner ibland är mera åt det normala obalans i PH värdet och att man kan ta vivag för det.
    Men jag väntar på provet för jag ville vara säker att jag inte fått tillbaks ureaplasman.
    Min man var också negativ på sina tester men fick käka doxyfermet ändå innan vi fick resultaten. Men det man kan tänka på enligt min gyn är att det tydligen är svårare att testa på män.
    Menade inte att oroa dig, jag tror doxyferm funkar på de flesta men själv vet jag inte..
  • Barn 10

Försök ett efter behandling lyckades inte. Det är ca 3 år sedan jag slänge p-pillrena och då trodde jag verkligen inte att det skulle ta så här lång tid

• tjorven01

Barn10
    Jag vet hur det känns, har ännu inte hunnit försöka efter behandlingen men jag säger till dig som jag har sagt till mig själv. Även om vi inte blir gravida efter den här behandlingen så har vi ju iaf rensat ut och städat upp. Sedan så tror jag att det för ens egen skull kan vara skönt att kunna stryka alla möjliga orsaker från sin lista. Själv känner jag att jag om jag nu aldrig lyckas bli gravid så vill jag ändå i slutändan känna att vi gjorde allt vi kunde. På det sättet tror jag att man kan få frid iaf.
    Själva kommer vi bara att ge det ett försök på naturlig väg då vi har nästa ivf inplanerad i juni. Och då måste även jag, som helst hade velat bli gravid igår säga att ett försök är väldigt lite. Vi har precis som ni hållit på i tre år men ge inte upp. Det finns massor av par som har blivit gravida efter längre tid än så. Jag håller tummarna för er. Låt mig veta hur det går.

Styrkekramar till dig
    {#lang_emotions_flower}

• Väntan på en liten

Måste fråga om man inte har det där trådiga ÄL sekretet kan det då vara nån idé att testa Ovistrin vaggisar eller krämen?

Längtar...
Svar på tråden Tips till er som gjort ivf men där ägget inte fäster...