• Wavva

AHA syre produkter såsom MD, Bioline, Dermalogica

Hej!
    Kan det vara skadligt för fostret att använda dessa produkter med olika sortes AHA syror. Någon hudterapeut som vet? Jag har själv många vänner som är hudterapeuter men de vet inte att jag är på tjocken än så jag kan ju inte fråga dem. Suck
    Hjälp!

• Svar på tråden AHA syre produkter såsom MD, Bioline, Dermalogica
  • Dayna Lee

Är nog inte så bra nej.. Jag har hört många hudterapeuter säga att det inte är nån fara. Vilket är bullshit bara! Men egentligen så säger det sig självt! Aha kan vara frätande på känslig hud och som gravid är man känsligare. Jag skulle aldrig använda det nu.

• mette

Nej, du ska inte använda de produkterna när du är gravid! Enligt min hudterapeut så kan du få pigment förändringar då huden är mkt känsligare då!

• Wavva

Jag tänkte mest om det var skadligt för fostret. Det borde det ju inte vara eftersom 4% ig går ju inte ut i blodet. Sen kanske man får känsligare hud men jag har bara massa finnar överallt.

• mette

Hmmm bäst att höra med någon kunnig angående det! Vet att man absolut inte får använda krämer som innehåller Retinol då de kan ge foster skador! Och Retinol är ju ganska vanligt nu i dessa krämer mot acne och rynkor..

• skriva

AHA innehåller mjölk- och fruktsyror. Någon risk för fosterskador är knappast aktuell. Däremot undrar jag över känsligheten i huden. Jag har själv fått jättemånga behandlingar med Bioline-produkter som ogravid och det var mycket milt för huden. Jag skulle definitivt ta en mask om jag kände att jag behövde det nu också.

Hm... det borde jag faktiskt, väntar fortfarande på det där härliga acnefria tillståndet som så många med "dålig" hy får uppleva under graviditeten. När inträffar det oftast? Jag är i v.8 och lika dekorerad som jag brukar vara

• Wavva

Jag har fått lite olika svar nu till företag jag mailat.
    Produkterna går inte ut i blodet, men hyn kan vara känsligare och därför inte behövas torkas ut mer än nödvändigt. Kerstin Florian produkterna ska inte vara farligt iallafall och inte bioline heller. Men MD rekomenderas inte, antar eftersom de är kemiskt framställda och innehåller ganska mycket salicylsyra. vet inte om det är för huden eller fostret som det är skadligt- antar huden.

• Wavva

Det där med Retinol måste jag kolla upp. Det är ju verkligen det i alla produker med aha ju, fast inte Biolone ansiktsvatten. Jag måste kolla upp det, fast jag fick ju faktiskt klartecken med Kerstin Florian produkterna som ju oxå innehåller det. Återkommer, ska ringa en vän jag kan fråga.

Svar på tråden AHA syre produkter såsom MD, Bioline, Dermalogica