• Josemi

Vi som har barn med spalt del 15

Hej
    Det är inte så ofta jag skriver men jag läser desto mer =)
    Igår fick jag veta att min Vilma hinner med sin gomoperation
    innan sommaren!! Den 21/6 blir vi inlagda på Ackis...
    Det ska bli jätteskönt att få den gjord men jag är jättenervös.
    Men vi blev så väl omhändertagna när vi var och träffade dom
    när Vilma var en vecka så det blir nog jättebra allting =)
    Vi har aldrig behövt ligga på sjukhus med nått av våra barn innan så
    hur är det? Ska man ta med tidsfördriv (t.ex. bok eller nå) eller är det fullt
    upp medans man är där? Efter op förstår jag att dom har ont men hur länge
    har dom jätteont? Vad ger man för smärtstillande hemma? (om man gör det) 
    Hur länge behöver dom ha smärtstillande efteråt? Hur har era barn mått efter
    operation? 
    Oj jösses det blev visst tusen frågor det här, men nån kanske vill berätta hur ni har haft det =)

• Josemi

Jaha gör dom olika?! Jag trodde det var samma som gällde överallt...
    Vilma ska ju ta mjuka delen nu och förhoppningsvis så räcker det.
    När vi var dit förrut så sa Valdemar att det såg ut att räcka med en op
    men det vet man ju inte förrens efteråt...
    Men lite skumt att dom gör olika tycker jag...

• Josemi

EmmaAntonella:
    Tack för svaret =)
    Jag tar väl med mig nån bok eller nå =)
    Ja jag kommer nog också vara ett nervvrak när dagen D kommer men men det får gå det med...

• Josemi

Hej!

Jag och Vilma har precis varit hos öronläkaren... allting såg bra ut eller som hon sa:
    det var ingenting som var alarmerande. Sen sa hon att trumhinnorna var lite tjocka, vad betyder det??? Jag frågade flera ggr vad det innebar men fick inget svar så ni kanske kan hjälpa mig?!

• Josemi

Hej!
    I tisdags blev Vilma gomopererad och vi kom hem från uas igår. Operationen gick jättebra och dom kunde få ihop hela gommen vilket dom inte trodde från start. 
    Natten efter op blev hon jätteförkyld och är fortfarande så det är extra jobbigt att äta när hon är nästäppt... men hur många dagar har det tagit för era små tills de har kommit igång med maten? Vilma äter bara ca 100-120 ml var 3.e timme ungefär och innan op åt hon 240 ml åt gången 3-4 ggr om dan + mat och gröt...

• Josemi

Okej tack för svaret! Så mycket äter inte Vilma men det kommer nog igång... förkylningen är mycket bättre idag så jag hoppas att det vänder nu. Hon kissar och så iaf och det är väl huvudsaken. 
    Hur länge gav du Leo alvedon efter att ni kom hem? 

• Josemi

Ja hon är mkt piggare och börjar bli sitt vanliga jag =) Bara lite snor och heshet kvar.
    Ja det är inte lätt med nästäppan.. hon har vart  förkyld en gång förut men då blev hon aldrig nästäppt så det finns väl både för och nackdelar med att ha gomspalt Flört

Hoppas att din kille blir pigg snart.

• Josemi

HejHej

Nu har jag en liten fråga igen Flört 
    Vilma blev opererad i gommen fö 2 veckor sen igår. För några dagar sen märkte jag att det börjar komma upp mat i näsan igen =( Men det är inte som det var innan op utan nu är det mest bara färgat snor som kommer. 
    (hon är lite förkyld). Vi har försökt tittat men kan inte se att det ska ha gått upp nånstans.
    Kan det komma upp "bakvägen" ? Nån som har vart med om detta? 

Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15