Inlägg från: smultron78 |Visa alla inlägg
  • smultron78

Vi som har barn med spalt del 15

Hejsan!
    har varit här inne & läst med jämna mellanrum, dock inte varit flitig & skrivit.
    Nu har jag en fråga, vår pojke ska opereras i början av september i Malmö, tänkte höra med Er om Ni kommer ihåg hur långt innan operation ni fick tiden?
    Tycker det är hög tid nu... William ska få ett syskon till den 27e september så man vill ju gärna planera lite...

• smultron78
    Mary Jo skrev 2010-07-21 17:36:48 följande:
    Jag fick tiden 3 veckor innan op! Jättesent tycker jag!!
    OJ så sent... jag får ta & ringa ner & höra.... så sent kan vi inte få den, har ju en massa att planera.
    Tack för svaret!
  • smultron78

Hejsan!
    Nu har vi fått tiden till sonens käkoperation... tyvärr kund de inte lägga den tidigare då det måste tydligen vara två läkare med under den opertionen.
    Så 11 dagar innan Lillasyster är beräknad & komma så ska han opereras så nu hoppas vi bebis INTE kommer innan, gärna en vecka efter.
    Nu är vi beräåttigad patientshotell men eftersom det är många år sedan vi behövde det så undrar jag om ngn av er vet vem man ska höra av sig till.
    Har för mig det är till det landstinget men är skriven eller?
    Ha en fin lördag!
    Själv ska jag & mannen till Halmstad & kolla RoxetteSkrattande

• smultron78

Hejsan! Undrar om Ni behövt patienthotell till den ena föräldern när ert barn ska in på operation. Undrar hur många nätter ni har blivit beviljade då? Om man bor i Malmö är man berättigad 4 nätter men vi bor i Helsingborgs kommun & är endast beviljad 2 nätter... Både jag & William vill ha pappa med oss varje dag plus att jag är höggravid & man vet u aldrig om lillasyster vill komma till världen redan 2 veckor innan...

• smultron78

Vår son blev 8 i fredags & är född med dubbelsidig lkg... jag kommer ihåg första gången han såg ett kort på honom innan han gjort sin första operation. Hans fråga var -hade jag slagit mig där mamma? jag tror han var 3-3,5 år när han såg den bilden.
    Sen har William inte frågat rakt ut varför han ser ut som han gör tills det sista halvåret då han ska in på sin käkoperation på torsdag & fick en fjäderställning uppe i gomen för cirka 6 månader sedan.
    Jag berättade att vissa barn föds med spalt, vissa barn med hjärtfel & så drog jag ngr andra exempel
    Han fann sig bra med de svaren.... JAG tror att vi föräldrar tänker enormt mycket mer på våra barns utseende än våra barn.

Gissa om jag är nervös inför hans operation på torsdag? Tänker på det typ hela tiden, men William han säger inte så mycket. Jag vet att han är lite nervös men dock inte som jag!!
    Vi fick tyvärr inget patienthotell heller fast vi fått det alla andra gånger, jag maila ner till avdelningshef & undrade om det inte gick & ordna att pappa oxå kan sova hos oss. SJÄLVKLART fick han det!!! Kändes helt underbart, då vi är i vecka 39 den dagen han ska opereras oxå.
    Dock är pappa på kurs på operationsdagen men MIN gulliga pappa kommer ner till Malmö samma dag=)
    Nej nu ska det göras pannkakor!
    Må gott alla!!

Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15