Inlägg från: Violmamman |Visa alla inlägg
  • Violmamman

Vi som har barn med spalt del 15

Hej,

Jag är ny här. Har suttit och läst en del, det verkar vara så trevlig stämning här så jag tänkte se om ni kan hjälpa mig. Jag har en dotter på 7 månader med dubbelsidig LKG. Hon har nyss genomgått den första operationen. Jag har ansökt om vårdbidrag hos Försäkringskassan och de vill ha ett läkarintyg. När jag frågade läkarna om det när vi var på sjukhuset i samband med operationen så visste de inte vad de ska skriva i ett sådant intyg. Jag har googlat men inte hittat något om det. Har ni ansökt om vårdbidrag och fått det beviljat? Är det någon av er som kan hjälpa mig med vad det ska stå i dem? Vad har ni tagit upp för extra arbete och kostnader i er ansökan? Är det något särskilt jag ska tänka på?

Vore väldigt tacksam för hjälp.

• Violmamman
    OneOfAKind skrev 2010-10-19 14:14:19 följande:
    violmamman: Jag mailar över det jag skrev i min ansökan och vad vår läkare skrev...
    Hej OneOfAKind och tack för ditt svar. Det har varit lite mycket nu så jag har inte hunnit vara här igen förrän nu. Jag har dubbelkollat mina mail men inte hittat något från dig. Skicka gärna igen. Jag är väldigt intresserad av vad du har tagit upp i din ansökan och vad läkarintyget innehåller. Har du min mailadress?

Jag har fått ett läkarintyg och har nyligen haft mötet med Försäkringskassan. Tyvärr var läkarintyget inte helt bra. Så nu får jag försöka jaga läkarna igen. Pust...

Hur länge har du fått vårdbidrag och i vilken omfattning?

Jag är väldigt tacksam för din hjälp.

Trevlig kväll!
Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15