Inlägg från: matsbror |Visa alla inlägg
  • matsbror

Vi som har barn med spalt del 15

Hej!

Första gången jag gör ett inlägg här.

Måste få uttrycka min besvikelse en dryg vecka efter vår sons (25 månader idag, adopterad från Kina) gomoperation. Alla sade att det såg så bra ut under dagarna vi var på Karolinska men nu, 11 dagar
    efteråt ser vi ett stort hål som gått upp en bit bak i gommen. Det är ingen liten fistel vad jag kan se utan det har helt enkelt spruckit upp. Det känns tungt.

Hur vanligt är det att detta händer? Vi var helt oförberedda på det. Är det någon som har erfarenhet av något liknande? Vi kommer väl få de flesta svar då vi har uppföljning med Thomas Engstrand, men det är inte förrän den 7 april.

Mvh

Mats

• matsbror
    Emindith skrev 2011-01-28 07:48:56 följande:
    Är det verkligen ingen som har varit med om att spalten har gått upp igen efter en gomoperation? För nu råder det ingen tvekan om att min Märits gom har fått tillbaka sin spalt. :(

Jag är så orolig för hur det ska bli, kommer de att kunna fixa den alls?
    Vet precis hur det känns och känner med er.

Jag har precis gjort ett inlägg om att detsamma verkar ha hänt oss. Vår son opererades den 16 mars och igår såg vi ett stort hål i mjuka gommen där det såg ut som att det hade spruckit upp, kanske inte lika mycket som hos er, men 10-15 mm i alla fall.

Har ni varit på återbesöket nu och fått reda på hur man kan åtgärda sånt här? Vi ska till Karolinska för att träffa plastikkirurgen den 7 april och just nu känns det som en evighet dit.

Mvh

Mats
Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15