Hej!
Nu har vi varit på vårt första informationsmöte på Sahlgrenska. Jag blev otroligt besviken! Trodde man skulle få träffa hela teamet, att undersökningar skulle göras osv.
Vi var där i max 15 min. Och fick endast träffa plastikkirurgen.
Vi frågade om tejp och näskrok, och då sa han lite svävande att det är odontologernas jobb, jag skickar en remiss dit så får dem kolla på det...Så nu måste vi åka till Göteborg en gång till, för att de ska kolla på henne.
Känns som de borde ha kunnat boka upp allt sådant samma dag?
Hur hade ni andra det när ni var på ert första möte?
Vi fick i alla fall informationen om att första operationen sker vid 6 månader, då är det läppen som sluts samt mjuka gommen. Dock syr dem bara ihop läppen här, och kommer senare gå in och justera så muskler osv blir rätt.
Vid 2 år gör dem hårda gommen, och vid 8 år första käkoperationen.
OneOfAKind skrev 2010-08-05 21:29:45 följande:
Stor grattis!!
Går och väntar på vår lilla spalt-prinsessas ankomst, tror inte det dröjer så länge nu. Gick in i vecka 39 idag och är supertrött samt att jag mådde riktigt illa tidigare under dagen. Tror att hon trycker på rätt ordentligt nedåt då jag blev tvungen att kräkas till slut... Ser fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning eller hur man ska uttrycka sig. Dels för att det ju trots allt gör rätt ont, och sen för man äntligen ska få träffa lillaskruttan och se hur pass omfattande spalten är. Men oj vad vi längtar efter henne här hemma!!! Min dotter på snart 3 undrar varje dag när lillasyster kommer och pratar mycket om att hon ska krama lillasyster och att hon ska få låna hennes saker och så vidare

Åh! Vad spännande! Jag minns den där känslan när det snart var dags, och man väntade så otroligt, och varje dag när man vaknade blev man nästan lite besviken..typ "Jaha, inget inatt heller"
Var helt säker på att jag skulle föda på natten :D
Hoppas hon kommer snart så att ni kan njuta till fullo!