Vi som har barn med spalt del 15
Å hej!! Jag försökte år 2008 att hitta fler i min sits här på fl och fann endast en. Vad trevligt att ramla över denna tråd och upptäcka fler! :)
Har en son som föddes år 2008 med isolerad gomspalt. Får jag var med här ändå?? Fast han inte har alla tre spalterna?
Det va så många frågor jag hade i början och så mycket felinformation jag fick från det stora sjukhuset i min närvaro att de första 6 veckorna i sonens liv var ett helvete!! Han fick inte i sig mat och sov således inte på hela 6 veckor. Han öppnade knappt ögonen för han var så trött hela tiden!! Stackaren!! Han opererades i Malmö när han var 9 månader och 1 vecka. Än så länge låter det bara bra när han pratar så det ser ut som att vi inte behöver göra en ytterligare operation (talförbättrande). Än så länge har han även klarat sig från både öroninflammationer och rör i öronen. Trumhinnorna togs hål på i samband med operationen och sedan dess har bara ytterst lite vätska samlats bakom i samband med de få förkylningar han haft.
Vill dela med mig av det jag kan och har för att stötta andra i samma eller liknande situation.
Hälsningar Karolina!