Vi som har barn med spalt del 15

Vi hittade en förpackning med 3 st nappar, som sonen inte behöver längre.
www.familjeapoteket.se/sortiment/gravid-amning/nappar-flaskor/special-needs-nappar-3-pack
Är det någon som är intresserad av att köpa? Nypris 179 Kr men jag tänkte mig 150 Kr och att jag bjuder på frakten!
Inboxa mig gärna här på FL!!
Hej! Sonen är 2,5 år och har gomspalt som är helt sluten. an har aldrig varit till nån tandläkare - förutom inför operationerna. När brukar/borde de gå till tandläkaren första gången och kolla tänderna...?
Hej! Jag undrar när det brukar komma kallelse till återbesök, vid vilka åldrar? Sonen fyller 3 år om 1 månad, tillhör Uppsala (har opererat mjuka & hårda gommen, så han är ''klar'').....
Puffar fram tråden lite......
Läste på en sida att om man inte har någon med spalt i generna, så är chansen/risken 0,1%.... Vi har inte det och sonen föddes med gomspalt. Hur blir det med eventuella syskon....? Läste att upprepningsrisken är 4%.
Hur har det varit för er andra?? Kan man se på RUL om de har någon spalt, eller kan man be att få ett speciellt UL just för att kolla sånt?
Lite nyfiken bara....
Till er som väntar barn och funderar på en gravidförsäkring.
Akta er för Länsförsäkringar.
Vi tecknade en gravid bas+ och vår grabb föddes med gomspalt.
Trots att i vilkoren går att tolka att man ska få ersättning vid denna typ av åkomma fick vi blankt nej.
Vi anmälde detta till försäkringsnämnden som tolkade vilkoren på vårt sätt men Länsförsäkringar gick emot rekomendationerna och sa blankt nej.
Senare när min fru fick svårt ryggskott och vi ansökte om hjälp via denna försäkring fick vi blankt nej.
"det är en åkomma som funnits tendens till hela livet" sa de...
Och att hon burit på vår son mycket hade inte med saken att göra.
De är otroligt otrevliga när man behöver hjälp men så lena i truten när man ska teckna försäkringar.
Min fru och jag är båda tjänstemän och vi tog ut alla våra pensionspengar och sa upp alla försäkringar efter detta. I sammanhanget blev det en stor förlustaffär för Länsförsäkringar, så speciellt smarta och taktiska är de inte heller.
Och om ens villa brinner ner vill jag inte ens tänka tanken om allt krångel som skulle bli med Länsförsäkringar.
Länsförsäkringar är ett skumraskföretag som man ska akta sig för.
Nu är vi helnöjda kunder hos Folksam.