Inlägg från: humelibum |Visa alla inlägg
  • humelibum

Min katt är döende!

Hej,

Jag är i samma sits.. jag va hos veterinären i torsdags med min älskade katt. Fick konstaterat att hans njurar också håller på att lägga ner. Jag kan inte riktigt ta till mig det, har haft honom sen jag flyttade hemifrån. Han är en hittekatt så jag vet inte riktigt hur gammal han är men runt 12år kanske. Han är ju en liten "gubbkatt" men jag hade hoppats få fler år med honom.

Nu har han ätit Royal Canines Renal blöt mat sen i tordags och är lite piggare. Men han har problem med magen, blir förstoppad.

Jag skulle göra vadsomhelst för honom, och det är så svårt när han ena dagen känns pigg men nästa dag är han nere. Jag hoppas ändå att han ska få lite hopp och livslust när våren kommer och få leva en sommar till.

Mycket som snurrar i huvudet, när man ska dra gränsen, om ändå katten kunde prata..

Jag vågar knappt tänka på dagen han måste avlivas, men jag försöker vänja mig vid tanken.. usch.
    Jag hoppas få en veterinär att komma hem till mig den dagen så han får somna lugnt hemma på sin favvo plats

Svar på tråden Min katt är döende!