Min katt är döende!
Vi nattade vår hund för snart sex veckor sedan. Det var oerhört tungt och inte alls det vi hade önskat. Han skulle bli 10 till sommaren. Världens finaste boxer.
Han började läcka urin för ett bra tag sedan, men vi trodde inkontinens...sedan ökade det drastiskt det senaste halvåret...
Vetrinären berättade då att vid njursvikt och andra invärtes problem upplever våra älskade djur otroligt mycket smärta, men de går på överlevnad...dvs de visar inte sin smärta för att just överleva.
Smärtan efter vår förlust är större än någon annan, inte ens när min älskade farmor gick bort mådde jag så här. Tror det ligger lite i att det är en annan som bestämmer livsödet för ens älskade djur.....
Igår tatuerade jag in en tass med ett Q som trampdyna....behöver ha honom nära än så länge...fast han står i bokhyllan också...väntar på att tjälen ska släppa så att vi kan begrava honom. Tog en enskild kremering.
Vad jag ville säga var att jag är så ledsen för din skull och att djuren tyvärr upplever mer smärta än vad de påvisar. Fundera på hur du känner att det känns bäst när du ska gå vidare....min tatuering var en väldigt fin tröst för mig....även om den aldrig tar tillbaka min älskade Quinton <3
Varma kramar