Jag skulle aldrig lämna bort barnen på dagis när de har feber-hög eller ej,och även om de "verkar" bra hemma,orkar de inte dagis med ljudnivån och tempot,går ju inte direkt att dra sej undan och koppla av när det är förmycket..
Så fast man inte märker något hemma,förutom att tempen e för hög-så SKA de vara hemma.Alltid.Om de däremot inte har feber men verkar hängiga brukar fröknar ringa hem dem från dagis-det är verkligen en helt annan miljö på dagis.(arbetar på dagis)
att lämna till mor-farförälder är en annan sak tycker jag.Om de inte verkar supersjuka och febern inte är jätte hög,och de känner sina mor/farföräldrar och trivs bra,kan de väl sova där en natt om du ska på 40-års-fest.Samma sak om du "måste" gå till jobbet och tex mormor kan vabba-det är ju också en fördel för barnet.Jag tror helt klart att om man stannar hemma när barnen har lite högre temp än vanligt,eller när de verkar lite gnälligare/hängigare än vanligt,men inte har någon temp,hindrar man barnet från att bli sjukare,och de har i regel kortare sjukdomstid också,när de får vila upp sej i början..sen ser man ju om det "bara" är förkylning eller om det är tex barnsjukdom på g,då är det rätt trist att smitta de andra barnen..då är de kanske sjuka när dina barn kommer tebx och e friska,och så blir de smittade igen...lite ot,men lite hur man borde tänka kring vab-tror det lönar sej i längden