• mm m

Blåbär i tårta, vad mer?

Har mycket blåbär kvar i frysen och funderar på att ha det som tårtfyllning men vad mer passar till det?

Så vad har ni i era tårtor?

• Svar på tråden Blåbär i tårta, vad mer?
  • mm m

Marängtårta var längesedan jag gjorde. Hur menar du men marsangrädde? Har du all fyllning på en botten och sen ett lock?

Ja funderar på om man kan ha det alltså blåbär, vaniljkräm och ev grädde vad tror ni om det?

Brukar du ha blåbär och vanilj på båda bottnarna?

Har ni fler ideer så skriv gärna de

• Themis

Botten görs i långpanna, delas på mitten och läggs ihop som över- och underdel.

marsangrädde: Vispa några dl grädde, gör en sats marsankräm enligt recept på paketet och blanda ihop med grädden. Man kan variera smaken med lite mandellikör, några droppar konjak eller genom att röra i lemon curd också om man vill.

Så:

Tårtbotten
    2-3 Skivade bananer
    bre på marsangrädde
    häll över lättsockrade blåbär
    Tårtbotten
    Ev grädde och mer blåbär ovanpå

• galnevale

jag körde med vispad vaniljvisp och mosade i blåbär. hade det i båda lagren. Blev helt perfekt och lagom sött och gott.

Pröva gärna!

• mooogn

Till blåbär brukar jag ha citronfyllning. Det går att göra lemon curd-grädde, citronmousse eller så köper man färdig citronfromage (men den är det inte så mycket "sting" i)

• mm m

Åh vad många bra ideer, Tack!

• bustösen

vilken bra tråd =) älskar blåbär så det är ju skoj att ha lite att variera med

Svar på tråden Blåbär i tårta, vad mer?