27 år och väldigt ensam.
Jag känner mig så ensam hela tiden, och det gör att jag mår väldigt dåligt inombords. Egentligen är jag inte ensam, jag har massor av människor runt omkring mig, det är bara det att jag är singel, och den enda i min bekantskapskrets som är det. Alla har haft förhållanden nu i flera år.
Ingen av mina kompisar har tid för mig på kvällar och helger, och jag sitter alltid ensam.
Jag vill inte gå ut på krogen, och leva ett sånt liv. Det har jag redan gjort. Jag vill ha hus, barn och "bli" vuxen.
Alla mina kompisar har fått barn eller ska ha barn.. och jag känner att mitt liv liksom har stannat, medans deras fortsätter.
Jag gråter ofta på kvällarna när jag går och lägger mig - ensam, och undrar hur mitt liv kunde bli såhär?
Jag har varit singel i fyra år, har dejtat massor, men det slutar alltid med att killarna inte får några känslor.
Jag har provat allt. Jag är alltid glad och positiv när jag är bland folk, och ingen vet att jag mår såhär. Mina kompisar vet såklart att jag vill ha sambo, barn och hus o allt det där, men det är inte så att jag visar att jag mår dåligt av att inte ha det.
Även denna kväll sitter jag ensam.. mina kompisar ska gå på bio, ha mysig hemmakväll med varandra eller gå på parmiddagar.. (som sagt, alla är par)
Vad ska jag göra? Det känns som att jag aldrig kommer träffa någon.
Jag vet att han kommer dyka upp när jag minst av allt anar det.. men än har det inte hänt på fyra långa väldigt ensamma år.
Vad ska jag göra?