till fjällen med 3 månaders bebis
Är det galet att åka 40 mil till fjällen på skidsemester med 3 månaders bebis? Går det bra för bebisen att åka så långt i bilen?
Är det galet att åka 40 mil till fjällen på skidsemester med 3 månaders bebis? Går det bra för bebisen att åka så långt i bilen?
Det går säkert jättebra om man tar hänsyn till bebisen. Tar långa raster när man märker att det nehövs. Inte stressar mm
Jag själv hade inte gjort det, dels för att jag inte hade velat betala för den semestern om jag hade en sån liten. Jag har ammat mina barn så jag hade ju blivit ganska låst och inte kunnat åka skidor
Jag hade hellre stannat hemma själv och njutit i lugn och ro av mitt lilla troll
men vill man så går det - det är jag övertygad om.
Jag hade absolut åkt! Bara att njuta av miljöombyte och sol i fjällen är ju underbart! Det kanske inte blir fullt så mkt skidåkning som ni brukar, men det går ju också bra att gå promenader med vagn.
40 mil är inte så himla långt och de små brukar sova mkt.
Åk och ha det skönt!
vi åkte bil till fjällen når vår kille var 4 måaner. gick superbra. han sov mest i bilen...
Inte alls galet! 40 mil är inte så långt. Mina barn har sovit mycket i bilen i den åldern, så vi hade troligast bara behövt 1-2 stopp på vägen på en sån resa.
Om du gillar att gå på tur finns det fjällpulkor på många orter att hyra. Urmysigt att åka med bebisen varmt nedbäddad i pulkan. I Sälen finns barnvagnspassning där man kan lämna sin sovade bebis en stund, så kan bägge föräldrar åka samtidigt. Annars så funkar det ju utmärkt att växla åkare mellan amningar (om man nu ammar), så bör man kunna få till ett par timmars åkning iaf!
Vi var till Riksgränsen på skidsemester då vår son var 2 månader gammal. Gick hur bra som helst. Vi flög dock dit. Skulle inte åka 40 mil i bil med honom då han absolut HATAR att åka bil.
Tack för alla svar !
Vi har bestämt att åka det ska bli trevligt. Vi kommer att ta pauser när hon sitter i bilen tror inte att bilresan kommer att bli problem eftersom hittills har hon alltid somnat i stolen. Vi har åkt med henne 2 timmar en gång och det gick bra. Vi kommer att turas om och åka slalom men jag är inställt på att det kanske inte blir nån åkning för min del eftersom jag ammar men vi tar det som det kommer.