• fiffiluran

Hur fixa snygg blond färg själv?

Nån som kan tipsa om hårfärgning? Jag har helblonderat hår med lite för gul underton annars väldigt ljust. Vill helst ha nån ljusbeigefärg som ser lite mer naturligt blond ut.. Hur ska jag göra? Kan jag köra med en toning? Eller ska det vara färg? Eller ska det vara en blondering? Tips nån???

• Svar på tråden Hur fixa snygg blond färg själv?
  • MajaMaria79

Jane Hellen pärlblond, nr 102 tror jag att det är.
    Den tar bort gula undertoner och blir en jättefin blond färg, tycker jag iaf. Jag använder alltid bara den. Billig är den också, 54 kronor på Ica Maxi

• fiffiluran

majamaria- blir det inte bara ännu mer vitt då? jag har nångång tidigare använt silvershimmer (PolyBlonde eller nått sånt) för att ta bort det gula men det blev verkligen kritvitt och så blond vill jag inte vara... Jag vill helst ha nån ljusbeige färg.

• marilin

Instämmer Jane Hellens pärlblond är jättebra. Den dämpar gula skiftningar och gör håret mer åt det beiga silvriga hållet. Jättefin!

• amanda h

Jag var blonderad ett tag (och färgade alltid min utväxt själv), men det BÄSTA jag har gjort i hela mitt liv var att spara ut till några cm utväxt och sedan gå till frissan och säga att hon ska slinga min utväxt. Idag älskar jag min hårfärg, känns naturligt ljust.

För det gula du beskriver så rekommenderar jag Vivas "Colour mousse" i ask eller pärlemor. Det är som en lätt toning som är gjord för att ta bort gula eller oranga färger. Prova det! :)

• fiffiluran

hmm.. kanske får prova pärlblond då..

amanda- jag förstår vad du menar, de senaste två åren har jag kontinuerligt gått till frisören och slingat utväxten och det har sett schysst ut. Nu ville jag göra nått drastiskt som verkligen förändrade utseendet så jag helblonderade.

• MajaMaria79

hmmm... ja det är ju en blondering så är du redan tillräckligt blond så ska du nog inte använda Jane Hellen färgen.

Tyvärr har jag nog inget bra förslag då, för det är lätt att det blir grönaktigt när man sätter i mer färg.

• fiffiluran

color mousse låter bra, ska testa det imorn...

• fiffiluran

jag slängde i en MOOD pärlblond och resultatet blir fint, det gula försvann helt ok.

• Wavva

jag vill oxå... men först måste jag bleka utväxten antar jag. P mig blir det alltid gult om man inte efteråt lägger i pärlblond...

Svar på tråden Hur fixa snygg blond färg själv?