• myrstacken

Har fått för ljusa slingor hos frisör. Vill ha honungsblont hår. Hur göra?

Jag har gjort slingor i hätta hos frisören men dem blev för ljusa för min smak. Ljus ljus blont och jag trivs ej med det.

Istället vill jag ha honungs/guldblont men fortfarande blont.
    Lite guldiga reflexer med andra ord.

Vill helst undvika gå till frisör igen och köpa toning från butik vågar jag ej då det blivit misslyckat när jag var yngre.

Någon som har tips om vad jag kan göra? Toning har även en tendens att fästa dåligt på mitt hår så efter tre tvättar brukar det vara borta. Kanske för att jag slingat mitt hår i flera år och att det därför är preparerat.

• Svar på tråden Har fått för ljusa slingor hos frisör. Vill ha honungsblont hår. Hur göra?
  • MalinAnnaJosefine

Om du är missnöjd tycker jag att du borde gå tillbaka och säga det. Och då kan frisören hjälpa dig ist.

Vackra Oliver 2 juni 2009
  • myrstacken
    MalinAnnaJosefine skrev 2010-03-06 19:35:19 följande:
    Om du är missnöjd tycker jag att du borde gå tillbaka och säga det. Och då kan frisören hjälpa dig ist.
    Jo men kruxet är att jag sa att jag ville ha det ljust och jag BLEV nöjd men nu känner jag att jag trivs bäst i mer guldblont/honungsblont.
  • MalinAnnaJosefine
    myrstacken skrev 2010-03-06 19:37:41 följande:
    Jo men kruxet är att jag sa att jag ville ha det ljust och jag BLEV nöjd men nu känner jag att jag trivs bäst i mer guldblont/honungsblont.
    En bra frisör vet att det tar ett tag innan man känner hur det känns med nya färgen! Enda tips jag kan komma med är att använd absolut inte silverschampo och göm håret för solen!
    Vackra Oliver 2 juni 2009
  • Pigan

Eller så provar du att göra en askfärgning. Gjorde själv en häromdagen som blev guldblont, super fint! :)

• Bebbe2006

Tvärtom så är det så att en toning håller bättre på ett behandlat hår.

Jag tycker aldrig att man ska hålla på och experimentera hemma med hårfärger, men du kan tona över slingorna med den färgen du önskar, och det borde hålla ganska bra. Annars gör du bara om det.

Svar på tråden Har fått för ljusa slingor hos frisör. Vill ha honungsblont hår. Hur göra?