Inlägg från: BamMyMan |Visa alla inlägg
  • BamMyMan

Bugaboo-tråd nr 21

Måste fråga, jag har beräknat "nedsläpp" om cirka 3 veckor, behöver jag ha en åkpåse...?

• BamMyMan

Hej!

Jag har en cameleon och min lille skrutt är 2,5 månad gammal.
    Han har inte riktigt kommit till ro i liggdelen, han har oftast sovit så länge det rullat men vaknat nästan genast vagnen stannat, och den senaste tiden även under promenaderna...

Nu har han dock varit förkyld så jag provade att byta till sittdelen och ha den i liggläge, men för att han skulle komma upp lite mer med huvudet och få lättare att andas.
    Och vilken förändring på bebisen!!! Nu sover han helt plötsligt flera timmar i vagnen och jag behöver knappt rulla den innan han sover!!
    Han verkar älska att ligga lite upp med benen, och om han råkar vara vaken så får han sitta i mellanläget och spana lite, det är han också toknöjd med!

Nu undrar jag om det är skadligt för en så liten bebis att redan vara i sittdelen?
    För från början var det ju bara tänkt som ett test under tiden han var snorig, men nu trivs han ju så mycket bättre så det vore toppen om vi kunde ha kvar honom i sittdelen, under förutsättning att det inte är skadligt så klart!

Någon som vet?

• BamMyMan
    Kajsan skrev 2010-06-14 23:38:28 följande:
    Det fungerar utmärkt, den är ergonomisk och funkar bra för babyns rygg.
    Jag fick ett klart JA av min barnläkare när min dotter var lika gammal som din.
    Ja men toppen!!! Då får han fortsätta att vara "storkille" och åka sittdelen
  • BamMyMan

Jag bytte till sittdelen när B var 2 månader pga att han var förkyld, men vi bytte aldrig tillbaka för han var så supernöjd med sittdelen, i liggdelen var han mer missnöjd.

• BamMyMan

Igår var jag på KöpBarnvagn och köpte Colour Blocks paketet (åkpåse, suflett och filt).
    Och idag satte jag på sufletten (jisses vad lätt det var att byta!), men jag är lite osäker på om det blev så snyggt...
    har beige bas och brun topp, och jag fick ju bara sufletten nu så ryggen är ju fortfarande brun.
    Vad tror ni, ser det tokigt ut? (Använd fantasin har svårt att ladda upp bilder, hihi...)
    Och var kan jag köpa nya basfärger? Hittar bara en massa toppar, och jag köper gärna begagnat

• BamMyMan

Kan jag alltså köra med bara det beiga??

• BamMyMan

Gud en bekant till mig köpte en begagnad Bugaboo som jag la märke till på bilderna hade sådana fälgar, men den såg så identisk ut med min vagn i övrigt att jag lät det passera.
    Verkar som hon blivit lurad...?

• BamMyMan

Jag äger en Bugaboo Cameleon och har ett litet problem när jag ska fälla ihop chassit, ibland låser sig nämligen framhjulsdelen och vill inte åka tillbaka mot bakhjulsdelen (om ni förstår?)
    Det brukar lösa sig med lite våld, men det känns sådär genom att vagnen är rätt dyr

Är det någon mer som har det här problemet?
    Det känns som att jag bör smörja den, men med vad och vart?

• BamMyMan

Jag har en cam och är lite orolig för att den känns redan liten åt min son på 11 månader?
    Det är inte många centimeter upp till sufletten och hur tusan ska jag få i honom i en åkpåse nästa vinter?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21