• LR75

Bugaboo-tråd nr 21

Förstamaj79 skrev 2010-03-07 07:15:15 följande:
    Bara en liten undran.... Varfö informerar man inte personen? Jag hade personligen verkligen uppskattat det
    som hon skrev "Fick inte tillfälle att hjälpa mamman ordna den". vi vet ju inte om joddan kanske stod i kassan och såg vagnen gå förbi, då kan man ju inte gärna springa ifrån.
  • LR75

satt och funderade på frukosten vad jag hade haft för mardröm inatt...för jag mindes att jag hade  haft en. och nu kom jag på den...drömde att min cam hade rostat. och då menar jag rostat så mycket som typ en riktigt gammal bil. fan vilken ågren jag hade i drömmen. visste inte hur jag skulle lösa det för att gå ut med vagnen vägrade jag.
    hemska dröm...nu ska jag serva buggan så den blir riktigt fin. har skaffat värsta glansmedlet till hjulen. ska nog åka och köpa ny siliconspray också då min är slut.

*vårdar buggan som ett litet barn*

tänkte även att åkpåsen skall tvättas. gör man det bäst men locket på eller delad i två delar? *hjärnsläpp*

• LR75
    Fröken Småland skrev 2010-03-07 15:12:38 följande:
    Samma sak hände med min bruna åkpåse nu senast jag tvättade den, och då tvättade jag den ändå ut och in som alltid. Undrar om man kan reklamera en sån sak, någon som gjort det?
    vilket skit...då funderar jag på om jag ska strunta i att tvätta locket då det inte har några mjölkfläckar...bara "botten" som fått några. locket kan jag torka av och så tvättar jag den när det blir panik i såna fall.
    måste man ju helt klart kunna reklamera, så ska det ju inte vara tycker jag.
  • LR75
    Fröken Småland skrev 2010-03-08 07:14:21 följande:
    Fast man måste ju kunna våga tvätta sin åkpåse! Jag funderar på om jag inte skall ta och reklamera min innan garantitiden gått ut.
    jag vart lite nojjig...men jag har tyvättat den nu, delade på den och satte delarna i varsitt örngott. återkommer med mitt resultat om det blir reklamation eller ej.
  • LR75

meddelar att buggamärket på min bruna åkpåse ej blivit blekt. men om det beror på att jag körde det i ett örngott vet jag inte. kanske värt att testa nästa gång.

• LR75
    Shoegirl skrev 2010-03-08 22:31:45 följande:
    Nej, undersidan är svart på alla vagnar. Jag torkar av den med en trasa vid behov (på det svarta). Och jag tvättar hela basen varje vår. Känns fräscht efter vinterns modd. Det är sällan det stänker upp på sidorna men visst händer det. Smuts tycker jag dock syns på alla basfärger. MEn det kanske är bara jag som tänker på det.
    farfallina skrev 2010-03-08 22:27:11 följande:
    Startade precis en tråd med samma fråga med ställer den även här: Ni med sandfärgad bas, har ni upplevt att den blivit smutsig lätt?
    riktig smuts syns även på min bruna bas, men det mesta går att torka bort med fuktig trasa. jag tycker att canvasen är tacksam att rengöra, känns inte som att smutsen riktigt fäster på den.

sen måste jag nog erkänna att jag är en sån som väljer vart jag går med vagnen...töntigt kanske men sån är jag. skulle ett och promenera med grannen och hon ville välja den lerigaste vägen...kan säga att jag protesterade högt (ungefär som en trotsig tre-fyra eller femårikng). vi gick inte det vägen...och vi har inte promenerat med varandra fler gånger efter det heller. hon måste tro att jag är en riktig idiot.

*tittar på min nyputsade cam*
  • LR75
    Candra skrev 2010-03-11 08:45:09 följande:
    An fråga till ang. åkpåsen. Ni som har dem in i april, är era barn varma eller kalla av sig? Samt, vad har de på sig förutom det? Var inne i stan igår, och hon kändes väldigt varm. Hon har täckbyxor i påsen, de känns viktigare än påsen, eftersom hon är uppe ibland. Ska nog byta till en annan mössa. Hörde med dem inne på pop vad de tycker är lagom nu, och de tyckte att den hon har var alldeles lagom, men varför är hon då svettig under den?
    kör med fleece overall i åkpåsen och baby uggs på fötterna. vet jag med mig att vi ska vara mycket i stan (sthlm) med gallerior och varuhus så har vi bara på vår tjej en jacka istället. öppnar åkpåsen helt när vi är inne. om det skulle vara så att det är kyligt i åkpåsen kompleterar vi med varm filt.
    så du kanske ska prioritera åkpåsen och en tunnare variant på byxor? kanske då lite mer lager på lager. ull, fleece etc.
    eller helt enkel, ta av locket på åkpåsen?

jag tänkte köra med åkpåse i april helt klart, är det varmt är det väl bara att ta av locket som sagt. better safe than sorry säger jag.

ang mössa så vet jag inte vad din dotter har för mössa men vi kör på en vanlig dubbelstickad av inget särsklit märke. Har kör med en sån vindtät från pop och har även haft en sån tjock från pop, typ som en overall mössa men den har vi inte använt många gånger då hon svettas jätte mycket i den.
  • LR75
    Candra skrev 2010-03-11 11:58:47 följande:
    Vet inte om jag är så sugen på att behöva köpa nya kläder för en knapp månads användande.. Har en hon hade i höstas, men den lär vara på tok för liten. Hon har 74, den är 62.. Men om jag viker undan fot och hand-grejerna så kanske.. Men jag är skeptisk.
    jag tycker iaf som att det låtersom att hon har för mycket kläder på sig.
    vet iofs inte vart du bor.
    jag bor i stockholm och kör med pop fleece overall eller pop tunnfodrad menchester overall. under det oftast bara byxor och strumpbyxor (ibland inte ens det) babyuggs på fötterna. och ibland blir det som sagt bara "täckjacka". såklart har vi mössa och vantar också. och på vår tjej är det alldeles lagom.
    Blir det kallt kompletterar vi med filt. eller tar på ett varmare underställ.

men att införskaffa en fleece overlall kan ju inte vara helt i onödan, för det kan ju faktikst vara så att det är kyligt ända ini maj.

åkpåsen skyddar ju dessutom mot lite blåst om dom sover på ett helt annat sätt än en filt gör.
  • LR75
    Candra skrev 2010-03-11 17:13:50 följande:
    De tyckte att det var lagom iaf, de har barn själva.. Men visst. Jag vet inte vad det är jag ska ta bort isf, åkpåse eller byxorna.. Hon är uppe ganska mycket, så byxorna känns nästan viktigare.. Men så är det blåsten också...  Hon är jättevarm om fötterna, händerna känns lagom.
    jag skulle def inte lyssna på personalen på pop, visst dom är kunniga men du är ju hennes mamma. dom tycker säkert det du har på är tillräckligt för att det är tjocka vinterkläder. men jag hävdar fortfarande att en tunnfodrad fleeceoverall vore det ulitmata. på trdera finns just nu några stycken fina bla, pop, nanok. os, ingen av annonserna är mina.
    så prioritera bort byxorna och köp en fleeceoverall och ha kvar åkpåsen.

du säger att hon är uppe mycket, sitter hon i sandlådan eller kryper runt eller bär du henne bara?

hoppas du hittar en bra lösning!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21