• sok

Bugaboo-tråd nr 21

när börja med sittdelen?
    är 5 mån för tidigt?

• sok
    solouniko skrev 2010-03-08 19:29:48 följande:
    Vi köpte våran bugga när Milla var strax över 5 månader, då satte vi på sittdelen på en gång. Hon hade INTE varit nöjd med att ligga i liggdelen, men det där är ju så olika. Du kan ju alltid prova och se hur hon trivs i den. Men den är ju mer "öppen" och oskyddad än liggdelen, så är hon nöjd skulle jag nog vänta en månad eller två tills det blir lite varmare här Blåser gör det ju för fasen aalltid!
    jag satte på sittdelen idag för hilda är ju ofta lite grinig av å ligga i vagnen vaken   och nuförtiden sover hon inte sååå mkt på dagarna, så om man ska ut med vagnen måste man gå ut då det är sovdags, känns det som...så jag satte på sittdelen. hon blir 5 mån imorgon.
    Var ut en prommis men idga blåste dte ju MER än vanligt här!!!! herregud vi höll på blåsa bort. men jag had eju en tjock filt för "öppningen" i vagnen .
    får gå ut imorgon igen o se vad hon tycker....
    annars får jag väl byta tillbaka till liggdelen igen.

Men det kan inte vara skadligt för ryggen va?
    Hon är ju stark o stadig, kan sitta själv några sekunde rutan stöd, och sitter BRA med stöd. Dessutom är ju buggan ergonomisk så man ska kunna känna sig trygg med att hon har sittdelen va? 
  • sok
    Stargirl skrev 2010-03-08 19:50:02 följande:
    Nej det tcker jag inte. Vi bytte runt 4,5 månaders ålder. Men glöm inte att liggdelen är mycket mer skyddande. Du kanske saknar det nu när det ännu inte är varmt och vårlikt ute. Men om barnet inte trivs i liggdelen så kan du ju testa. Annars kan du ju byta tillbaka när du vill.
    ok men det verkar ju lugnt då, iaf för bebisens rygg etc.
    Hon ligger och sover i den NU, i sittdelen...hon brukar ju somna i vagnen på kvällarna... ursäkta att jag tjatar men är det lugnt att hon ligger i sittdelen ca 2 timmar????
    (kan ju lyfta över henne till sängen annars men skönt ha henne på nedervåningen på kvällen tycker jag)

Det jag tänkte på nu när vi var ut i dag är ju att det finns ju som ingen "fotsack" till sittdelen...? Det är bara åkpåsen som skyddar över.

tack för era svar!!!
  • sok
    imsa skrev 2010-03-10 20:44:48 följande:
    mailade bb häromdagen om mitt problem med flärpen som inte låser ordentligt. jag är sååå otålig, jag vill ha svar direkt. hur lång tid kan det ta och få svar tror ni?
    vilken flärp?
  • sok
    imsa skrev 2010-03-10 21:51:23 följande:
    aha den flärpen!
  • sok

jag hänger då en filt över nu när det är så kallt, och det blåser mkt i denna stad jag bor i. hur ska man annars göra för att skydda mot vinden?
    min lilla 5 månaders tappar ju andan inne i vagen ibland om det blåser in....

iofs var den där länken väl som skydd mot solen och då är det kanske smartare med parsaoll etc.

men smart ha nåt sånt mot vinden tycker jag...
    brukar ha regnskyddet på om det snöar.

• sok

vad är den gamla rosa nyansen?
    är den lite blekare rosa? (på suflett tex till camen)

• sok

någon som använder det där solskyddet? suncanopy kanske det heter????
    det är inte sådär supersnyggt tycker jag? och hur tusan ska man sätta fast det? finns det någon som har bild?
    det är grå/silvrigt.

• sok
    Eddiebaby skrev 2010-05-09 21:08:09 följande:
    Hej! Sorry att jag hoppar in i tråden bara såhär! Har fått problem med min ääääälskade bugga som jag rullat sedan -06 men nu helt plötsligt kan jag inte fälla ihop chassit? Den ena av de där små "plupparna" man drar i på sidorna av styret vill inte haka ur (om ni förstår vad jag menar) så kan inte fälla styret åt något håll. Någon som vet om det är ett vanligt fel??? Nåja, får hitta en verkstad som förstår sig på denna vagn som kan försöka hjälpa.
    min bugga från 07 går att fälla ihop men ena pluppen är "mystisk" ja, men själva problemet är sen då man ska fälla UPP vagnen igen. man får typ "banka" på sidorna så jag fälle rinte ihop min vagn mer (sambon får vara med för han kan trixet att få tillbaka chassit liksom om vi ska fälla ihop vagnen).

fråga:
    - vad är skillnaden på nya och gamla rosa färgen?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21