Inlägg från: MalinF |Visa alla inlägg
  • MalinF

Bugaboo-tråd nr 21

Sådär, då har man blivit Bugaboo-ägarinna!

Köpte från New York lite hastigt eftersom brorsan ändå var där och priserna var rejält mkt lägre än i Sverige.

Det blev i alla fall en denim med röd "Footmuff". Tjejen jag pratade med i affären sa att det inte finns åkpåsar bara denna "Footmuff". Är det någon här som vet om det är en åkpåse som är speciellt anpassad till sittdelen?

Hoppas verkligen att jag kommer bli nöjd, har inte hunnit klämma och känna på vagnen här hemma först, och inte sett färgerna. Är det någon här som har sett Denim-varianten, så snälla säg att den är fin och att den passar med den röda åkpåsen {#lang_emotions_laughing}

• MalinF

Tack Fröken Småland, skönt att höra

Blev lite hastigt, jag hade lagt undan en grå/svart vagn bara för att det skulle vara lättast och jag hade inte haft tid att titta på färgerna i förväg, men så ringde brorsan efter att jag somnat och sa att den svarta var slut trots allt (virrig affär...) - så beslutet om denim + röd gjordes nästan i sömnen.

Nu ser jag verkligen fram emot att få se den! Ska bli roligt med en ny fin vagn till tredje barnet.

• MalinF

Kan man använda Bugaboo och billig i samma mening ?

Jag har som sagt inte hunnit kolla upp Bugaboon så himla noga här hemma, men jag betalade ca 8800-9000 (beroende på hur dollarkursen ligger) kr för vagn + åkpåse, så det var billigare än här antar jag?

• MalinF

Ja jag vet att det är lite skillnad på USA-modellerna, men det löser sig nog om det blir en issue någon gång i framtiden. Sambon har släkt i USA som jag kan beställa till om jag verkligen får begär efter ny färg till vagnen så småningom!

Hade lite ångest i natt över att jag la så mkt pengar på en vagn, men nu ser jag verkligen fram emot att få använda den - även om jag måste vänta till i sommar. Kanske knôr jag ner treåringen i sittvagnen redan i vår så den kommer till användning tidigare {#lang_emotions_kiss}

• MalinF

Ja, jag tror säkert jag blir nöjd (och sambon...). Det som gjorde att jag valde Bugaboo var att man kan ha barnet sittande emot sig, något jag saknar på många andra vagnar, och att den verkar vara liten och smidig - ska vi kånka runt på tre barn vill vi inte att vagnen tar upp hela bagageutrymmet.

Är egenföretagare, så det kanske vore bra om jag sätter fart och jobbar lite istället för att sitta här och drömma om vagnen {#lang_emotions_dreamer}

• MalinF

Kunde inte hålla mig borta från tråden...

... brorsan flyger business, så jag räknar med att den paketeras in väl och att det löser sig. Optimist, javisst!

• MalinF

Tack, det ska jag kolla! Tror att när man flyger business så får man ta med sig i princip hur mkt som helst.

• MalinF

Sådär, nu är vagnen hemma! Gick bra att flyga med den tydligen, han behövde bara checka in chassit och fick ta med sitt- + liggdel in i flygplanet.

Det blev otroligt fint med denim + röd åkpåse. Nöjd {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21