Inlägg från: Flerbarnstokan |Visa alla inlägg
  • Flerbarnstokan

Min svarta topp och grå basklädsel är jätteblekt! Visste att den var lite blekt men först nu när jag satte på liggklädseln till lillasyster såg jag att den är jätteblekt. Aldrig stått ute och sovit eller så (sonen gillade inte att vara i vagnen så mkt). Bara använd ca 1,5 år (köpt sept 2008). Det bör väl gå att reklamera? Är det ngn som har mail-adressen till den som hade hand om reklamationerna på Bugaboo, minns att det talats om det förut, någon Nathalie? har jag för mig. Tycker att det är pinsamt att komma till affären och ställa krav, har redan reklamerat chassit en gång... Skulle vara enklare att ta det direkt med Bugaboo, ex maila foton. Vet någon om det går?

• Flerbarnstokan
    Stargirl skrev 2010-06-04 16:37:57 följande:
    Du blir hänvisad till butiken där du köpt vagnen. Solblekning efter nästan 2 år tvivlar jag godkänns. Det räknas som normalt slitage, tyg bleks i solen. Det är ju inget fabrikationsfel direkt.
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Fast min 8 år gamla Brio som dottern ofta sov ute i är inte blekt. En sommar och 1,5 års användning där vagnen aldrig stått ute tycker jag känns som väldigt dålig kvalite!!! Vet inte om det är vanligt att bugga tygerna bleks? Jag har hunnit med många vagnar genom åren och aldrig varit med om ngt liknande vare sig brio, emmaljunga, urban jungle eller carena så jag tycker inte att det kan ses som normalt slitage, om inte bugaboo vill ses som en vagn med sämre kvalite än andra avseende tyg.
  • Flerbarnstokan
    lolo21 skrev 2010-06-17 13:25:07 följande:
    Det var smart=) Men inte kan man bära med sig den?
    Jag kör mjuklift i Urban Jungle, nyao modellerna med plant liggläge går det bra i, har mjukdelen vänd mit mig i sittdelen som är vänd från mig, om du förstår jhur jag menar. UJ har stora hjul så den funkar bra i ojämn terräng. Sedan lägger jag över bärliften i bugaboon de dagar jag vill gå med den i liggkorgen. Så jag kan växla mellan två vagnar utan att väcka bebben.
  • Flerbarnstokan

Färghjälp
    Har en Cameleon med grå bas och svart toppklädsel. Är nu 2 år och vääääldigt blekt, säväl varukorg, sufflett som bas. Måste inhandla nytt från topp till tå... Svart och grått går bort då de blektes snabbt. Funderar på om sand som i sig är så ljus inte bleks så mycket, med ett cerist toppset? Någon som ha bild på denna kombo? Finns det ngn ny bildtråd?

Eller vilka andra färger håller bra annars? Velar så om färgerna, brukar vara väldigt "svart" av mig så jag vet inte om jag vågar ett cerist toppset???

• Flerbarnstokan

ngn som vet var jag kan få tag på en ny/nästan ny varukorg i denim??? Min varukorg har gått sönder, mittt fel. Missade en på tradera och de finns väl inte kvar på ngn shop? Hoppas ngn har ngt tips...

• Flerbarnstokan
    Miniigirl skrev 2010-11-07 17:56:10 följande:
    tror att någon här på fls köp och säljsida säljer en sådan:)
    oh, tack! Där hade jag ju inte ens tänkt på att titta!
  • Flerbarnstokan
    modestyclara skrev 2010-11-08 20:28:04 följande:
    nä inte till phil&teds men det finns på ex babytravels...men man måste ju ändå ha liften med bebisens huvud under uj:n sufflett annars får den ju allt blod i huvudet

Vi har nyare uj och där är sittdelen högre upp än ryggdelen när den är i fullt liggläge så jag tittade på bebisen och hade inte huvudet under suffletten. dvs satte liggdelen så den var vänd mot mig. tror att äldre UJ frpn 2008 docj inte hade fukkt liggläge.Vi hade babytravell från babyproffsen med en egen liten sufflet. Växlade ocksp mellan bugga och dubbek UJ.

sara sthlm skrev 2010-11-08 20:03:52 följande:
    Har en bugaboo cameleon som jag använt till första barnet. Nu är nr 2 på gång och vi har köpt en syskonvagn. Där jag tänkte att det kunde ligga en mjuklift eftersom man kan fälla sittdelen i syskonvagnen till fullt liggläge. Nu till min fråga: ngn som vet om det finns mjukliftar som får plats i camelon? Tänkte att om vi ändå ska köpa en till syskonvagnen så skulle det ju vara smidigt om den gick ner i bugaboon också som är den  vagn som ändå kommer användas mest. (Har ca 20 meter till förskolan... )

• Flerbarnstokan
    Louise Desiree skrev 2011-06-14 12:02:21 följande:
    Hej! Förstår att ni säkert fått 100 sådana här frågor men har verkligen försökt bläddra o hitta svar men kan inte hitta något! Det är så här att jag har ett 08 chassi som börjar glida!! Finns det något man kan göra åt det? Hör hört något om nya skruvar? Funkar det eller Skall man göra något annat? Tacksam för svar:) mvh Louise
    Jag reklamerade till affären och fick efter några veckor ett helt nytt chassi. Tror de flesta gjort så. Bugaboo är medvetet om dettta problem så det brukar inte vara något problem. Fast det chassit var i och för sig mindre än ett år... Om ditt chassi är 3 år kanske det är svårare? Du måste kontakta affären där du köpte det.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21