Inlägg från: annlu748 |Visa alla inlägg
  • annlu748

Bugaboo-tråd nr 21

Hej, hur gör man för att få till strandläget. Kan detta göras om barnet sitter i vagnen? Kan man göra det om ståbrädan sitter på?

• annlu748

Om jag skulle köpa en ståbräda idag skulle jag absolut köpa de nya. Den klickar man bara på och av. Den gamla modellen ska fästas i speciella fästen och detta gör man genom att lägga vagnen på sidan. (alltså inget man gör med småsyskon i vagnen) Jag vill gärna ta bort brädan på dagtid när det bara är jag och lillsyrran som är ute och flanerar så det blir ett himla meck när brädan ska på igen.

En annan fördel är att den nya brädan även fungerar på Bee!
  • annlu748

Måste fråga en sak. Har sett att det har blivit rost på "navet" på framhjulen på utsidan av hjulet...på den där silverpluppen som sitter i mitten.

Vagnen började rulla i september 09 och har inte varit använd mer än 5 gånger mellan december och mars.
    Ska det vara såhär eller vad tror ni kan ha hänt. Just vagnen förvaras inomhus.
  • annlu748
    Stargirl skrev 2010-04-01 08:57:06 följande:
    Navet är gjort av järn. Har du torkat av hjulen efter att du kommit in? Det är en normal kemisk reaktion när vatten och ofta salt från vägarna möter järn. Du får lätt bort det. Ta stålull och antingen vinäger eller faktiskt cocacola funkar oxå bra just för det. Vi har just gjort samma sak på yngsta sonens cykel. Det spelar ingen roll om du kört vagnen en gång, det kan bildas rost om saltet och vattnet sitter kvar och fräter.
    Tack tack då ska jag torka av den! Fick lite panik bara, såg aldrig det på briohjulen när jag körde den. Men då blir det enkelt fixat.
    Torkar ni alltid av hjulen när ni kommer in?
  • annlu748

Stargirl hur lång är din tjej? Hon sitter verkligen toppen! 

Det ser ut som suffletten är mindre än på den gamla, är det ett minus eller fyller den sin funktion iaf?
  • annlu748
    Hej måste bara fråga er som har koll. Om man skulle köpa en beg bee vad tycker ni är värt att betala, säg om den är i gott skick, köpt 2008-2009,  och inga tillbehör. Tänker nu när bee plus finns på marknaden.

Har en cam nu men jag fan jag blir alltid så sugen på något nytt när jag har dåligt med pengar, så nu vill jag veta. Nya bee eller en beg gammal bee, tänk om det vore så krasst =) Jag kommer iaf att använda den mest åt min dotter som är 6 mån nu, men även till sonen som fyller 3 snart, när han blir trött i benen. Hur hade ni gjort om ni hade det lite fattigt i kassan?
  • annlu748

Jag söker bilder på bugaboo bee den äldre versionen, där typ en ettåring sitter i. Vet ni var jag hitta någon sådan? Hittar inte beetråden någonstans =/

tack på förhand 

• annlu748
    annlu748 skrev 2010-10-04 09:29:19 följande:
    Jag söker bilder på bugaboo bee den äldre versionen, där typ en ettåring sitter i. Vet ni var jag hitta någon sådan? Hittar inte beetråden någonstans =/

tack på förhand 
    ingen som vet? iaf länk till bee-tråden?
  • annlu748

Tack, så glömmer jag ju bort att man kan leta efter trådar. Är inte så bra på dettta med FL. Tack så mycket!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21