Inlägg från: jessapessa |Visa alla inlägg
  • jessapessa

Bugaboo-tråd nr 21

Hallå!

En fråga jag har gått runt och tänkt på ett tag nu... hur gör ni med ståbräda, och sittläge på vagnen?
    Just nu har jag vagnen i viloläge, och ståbrädan kan hängas upp med hjälp av snöret.
    Men är vagnen i sittläge (med bebisen vänd mot mej då, såklart) så kan jag inte sätta upp ståbrädan på något sätt...eller?

• jessapessa
    Stargirl skrev 2010-03-11 18:45:13 följande:
    Det blir ju lite tight att sätta upp den då.
    Jo, det blir ju det... så det är alltså inget man kan göra åt det?
  • jessapessa

Vilka ståbrädor passar till bugaboo frog?
    tänkte testa några olika, för jag vill inte ha kvar originalbrädan längre, då den inte går att hänga upp när vagnen är i sittläge...

• jessapessa
    FridaLee skrev 2010-03-12 11:12:02 följande:
    vi har haft lascals kiddy board men det var på en cam men borde ju funka lika bra på frog.
    Hm, ja det borde fungera! Ska åka till en butik nästa vecka och testa..
    Tror du att den är enklare att hänga upp när vagnen är i sittläge? (med barnet mot dej)
    För den har väl två "armar" som brädan sitter fast i, så den går lite längre ut från vagnen?
    Förstår du hur jag menar?
  • jessapessa
    Ia 70 skrev 2010-03-13 07:13:01 följande:
    jessapessa Vi har Lascals Kiddyboard www.lascal.se/web/kiddyboard_se.aspx Just den modellen har en "arm" som man fäster i chassit. Den funkar jättebra tycker vi. Lätt att hänga upp, sitter bra men framförallt sååå lätt att ta av och sätta på (bara ett klick så e de klart) 
    Skönt att den är snabb att få av och på!
    Kändes lite värdelöst då minsta sonen nu inte är nöjd med att vara i viloläge hela tiden, utan vill sitta upprätt, o då kunde jag inte ha ståbrädan upphängd, utan den fick rulla på marken (utan något barn på...)
    Originalbrädan är ju omöjlig att få av utan att vända på vagnen... =D
  • jessapessa

En fråga om trasiga chassin... skickar man tillbaka dem till bugaboo för att få ut ett nytt? 
    En kompis till mej verkar ha fått tag på ett problemchassi, där handtaget/styret går av...

• jessapessa
    Ia 70 skrev 2010-03-16 15:21:12 följande:
    Jag får ett nytt fr Bugaboo med UPS, när jag fått det nya chassit så meddelar jag Bugaboo o de beställer hämtning av det trasiga chassit. (som ska undersökas) Så har det  varit för mig de två gångerna jag bytt chassi. (mitt nya e på väg)
    okej, tack då vet vi =) =)
  • jessapessa

Nu får nog våran vagn flytta till ett annat hem... om det är någon som vill ta den.
    Har försökt få den lagad men det går inte, enligt bugaboo... jag kunde fått nytt chassi om jag betalade för det, och det är jag tyvär inte villig att göra =(
    Jättetråkigt, då jag för övrig var nöjd med vagnen..

• jessapessa
    MiniM3 skrev 2010-04-02 14:52:40 följande:
    Vad har du för fel på vagnen?
    Bromsen. Den tar bara på ena hjulet, bromsklossen är borta på andra sidan... =/
  • jessapessa
    Stargirl skrev 2010-04-02 18:14:20 följande:
    Fast bromsklossen kan man väl byta....eller har jag helt fel? Jag tror du kan fixa den hos en cykelverkstad. Det är typ cykelbroms på Bugaboo Cameleon.
    Jag har varit runt till flera cykelaffärer och hört mej för, dem har kollat och sagt att dem inte kan. Barnvagnsbutiker har hjälpt mej att prata med bugaboo men dem kan inte skicka den delen, utan det är bara ett nytt chassi som gäller.
    Och (tydligen) eftersom jag har frog får jag betala för ett nytt chassi...
  • jessapessa
    Stargirl skrev 2010-04-02 18:39:20 följande:
    Aha, då är just den delen ingen reservdel de har löst utan ngt man gör på fabriken antagligen. Synd, du kan dock hitta chassin för ett par hundra på Blocket och Tradera. Det går lika bra med Cameleon till Frog.
    Aaah, där sa du något =)
    Viste inte att det fungerade med cameleon på frog =D
  • jessapessa
    mollan nu skrev 2010-04-02 21:46:53 följande:
    Jag har ju ett trasit chassi, jag kan skicka bromsdelen till dig om du vill? Har redan lovat bort handladesremmen till en kompis som köpte en beggad cam där den var bortklippt Finns det fler delar man kan ta bort tro? Borde inte vara det...
    Vill du göra det? Vore underbart! =) =)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21