Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Bugaboo-tråd nr 21

När har ni bytt till sittdel på era buggor?
    Alva är bara dryga 2 månader, men vi har testat att byta lite. Hon tycker inte alls om att ligga i liggdelen så jag tänkte att det kunde vara värt att testa vad som hände om jag bytte. Hon tycker mycket mycket bättre om det!! Men jag blir osäker på om det är så bra för ryggen? Jag har den så klart liggandes ändå, men det blir ju lite skålat. Hon sitter ju lite som i babyskyddet...

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Kajsan skrev 2010-04-06 06:26:44 följande:
    Jag bytte vid den åldern och fick godkänt från vår barnläkare.
    Okej! Vad bra
    Tack för svaret
  • Lalalong
    Stargirl skrev 2010-04-06 09:23:24 följande:
    Jag tror att 2 månader är kanske lite tidigt. Kan du testa att bulla upp med en kudde under madrassen? Jag är ju ingen expert men skulle hålla mig till liggdelen i en månad till eller två. Liggdelen är ju så ombonad vilket sittdelen inte är....fast om du har en åkpåse i sittdelen så blir den genast mysigare jag tror inte det skadar barnet att byta till sittdelen dock.
    Ja, jag har en åkpåse i sittdelen
    Jag tycker nästa tvärtom, att sittdelen ser mer ombonad och "trång" ut med åkpåsen än vad liggdelen gör...
    Men jag tror jag ska varva lite ändå, hon kan ju ligga i sittdelen någon gång ibland och i liggdelen om man ska på längre turer (fast då vill hon ju helst inte ligga alls så..). Det löser sig på nåt sätt
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21