Inlägg från: Delira |Visa alla inlägg
  • Delira

Bugaboo-tråd nr 21

En fråga från en bugaboo-nybörjare:

Har köpt en begagnad bugaboo och har tänkt fräscha till den och göra en liten service- och tvättgenomgång. Vad behöver jag göra? T.ex. med hjulen - ska de tvättas och oljas? Vilka textilier kan jag tvätta i maskin? Tacksam för tips.

• Delira

Det finns ingen risk att stödskenorna går sönder i sittdelen, det går ju inte att få ur?

• Delira

Tack för infon om tvättningen, den blev jättefin. En sak till: När jag tog isär vagnen upptäckte jag att en av stödskenorna till vagnen saknades, och att det istället låg en kartongbit där. Vet ni om man kan köpa en sådan stödskena separat och isåfall var? När jag surfat runt till de vanliga nätbutikerna för bugaboon hittar jag inga sådana.

• Delira

Just det, det var alltså en av stödskenorna till liggdelen (det som sitter på kortsidorna)...

• Delira

Någon som vet om bee + går att köpa billigare utomlands, via nätet? Var inne på babytrader, men där verkade de inte säljas ännu iallafall.

• Delira

Vet att frågan ställts tidigare, men hittar inte svaret nu. Hur gör man rent ett smutsigt paraply? (har köpt ett begagnat och upptäckte några fläckar).

• Delira

parasoll och inte paraply menade jag förstås...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21