Inlägg från: Onyxia |Visa alla inlägg
  • Onyxia

Någon som har tips på var man kan få tag på ny sufflett till den gamla Bugaboo Bee? Gärna svart eller blå och ännu hellre i butik i Skåne (Bor i Malmö). Även solsuffletten är av intresse.

• Onyxia
    modestyclara skrev 2010-04-16 18:04:36 följande:
    kidzshop kanske?
    Kollade med dem först. Dem hade enbart en rosa kvar. Och just rosa har jag redan :(
  • Onyxia

Någon som har något super expert tips på hur man lätt får bort hårstrå osv som satt sig i dem små hjulen på en Cam?

• Onyxia
    LR75 skrev 2010-04-17 15:58:54 följande:
    och en nagelsax av den gamla sorten som är lite rundad i bladet lr vad man nu ska kalla det...och så ska den vara vass. jag kör med den och pincett.
    Tackar för tipset om nagelsaxen...gjorde ju det hela mycket lättare. Insåg dock när jag rengjorde dem att det ena hjulet snurrar mycket sämre än det andra och att samma hjul fått ett slag på änden av axeln. Får se om det hjälper att smörja sen annars vore det kanske vettigt att börja kolla på nya hjul.
  • Onyxia

Fler underhållsfrågor :D Kan man tvätta en solsufflett i fleece i maskin? Någon som vet? Samt åkpåsen ska tvättas i 30grader med lite tvättmedel (utan sköljmedel)?

• Onyxia
    Joddan skrev 2010-04-18 14:41:59 följande:
    Jag gillar inte alls de nya skötväskorna. Iaf inte att hänga på vagnen, de har alldeles för breda "band". Men smaken är som baken Idag tvingade jag sonen att åka cam, och han somnade till och med efter en del kamp. Suck, tänk om han kunde älska den lika mkt som jag . Nu vet jag ju att det är bara "rykten" om den nya "syskon/dubbelvagnen" som eventuellt kommer, men jag undrar bara. Tror ni den kommer vara framåt eller åt sidan typ UJ? Någon som vet. Jag har en yttepyttehiss och kan inte ha en bredare än cameleon... Och vad tror ni om Baby Jogger City Select, har någon känt på den???
    Såg en mamma som satte sina två barn i den på barnmässan i GBG nyligen. Om vi säger så både hon och jag insåg direkt att den var omöjlig att köra i princip med barnen i. Då gillade jag Britaxen bättre (utan att veta exakt vilka finesser båda har).

www.britax.se/barnvagnar/b-dual

Den kändes bra mycket stabilare i vart fall.
  • Onyxia

Vet ju att det finns experter här så måste fråga. Kan man köpa till extra "gummisnodd" till sin åkbräda? Fick hem min idag från Kidzshop (supersnabb leverans :D ) och eftersom jag har en Bee och en Cam så hade det ju varit smidigt att ha en monterad på varje vagn för att slippa flytta varje gång man behöver flytta åkbrädan.

Btw. Storasyster älskar den redan och har provstått måååånga gånger redan här hemma (Lillebror kommer i början på Juni) och tycker mamma ska köra runt henne! :D

• Onyxia
    Bellbox skrev 2010-04-18 13:09:47 följande:
    MEN är det inte just sol-suffletten vars "luftgaller" klibbar ihop sig om man kör i maskin?? Eller har jag fel? Har för mig att det var enbart handtvätt? (rätta mig gärna!)
    Körde min i maskin i alla fall (ihop med åkpåsen som är i samma färg) och det var inga problem. Båda är nu som nya! :D
  • Onyxia

Har kommit på att jag har ett problem. Kommer ju inte kunna ha min Oioi Carry All hängande på min Cam nu när storasyster ska börja åka åkbräda snart.

Vet att jag sett några innan i tråden som har haft Skip Hops Saddlebag(?) hängande på buggan. Vad får man plats med i denna? Samt finns det något skötunderlägg i den?

Någon som vet om Skip Hop Pronto går att fästa på samma sätt som Saddlebagen?

Eller är det någon som har någon helt annan lösning på problemet? Vill gärna få i våtservetter, ett par blöjor till vart barn samt ha en skötbädd lätt tillgängligt. Resten kan jag ju ha undertill i varukorgen.

• Onyxia
    Onyxia skrev 2010-05-10 17:58:16 följande:
    Har kommit på att jag har ett problem. Kommer ju inte kunna ha min Oioi Carry All hängande på min Cam nu när storasyster ska börja åka åkbräda snart. Vet att jag sett några innan i tråden som har haft Skip Hops Saddlebag(?) hängande på buggan. Vad får man plats med i denna? Samt finns det något skötunderlägg i den? Någon som vet om Skip Hop Pronto går att fästa på samma sätt som Saddlebagen? Eller är det någon som har någon helt annan lösning på problemet? Vill gärna få i våtservetter, ett par blöjor till vart barn samt ha en skötbädd lätt tillgängligt. Resten kan jag ju ha undertill i varukorgen.
    Just det. Någon som vet var jag hittar en bild på Saddlebagen på en Bugga? Vet att jag sett det innan för ett tag sen.
  • Onyxia
    Onyxia skrev 2010-05-10 19:19:57 följande:
    Just det. Någon som vet var jag hittar en bild på Saddlebagen på en Bugga? Vet att jag sett det innan för ett tag sen.
    Puffar för min fråga.
  • Onyxia
    Ia 70 skrev 2010-05-18 22:39:37 följande:
    Tror att det e så att skulle hon få Bud på Tradera så tar hon bort den fr Blocket, Inte helt ovanligt att man gör så. Sedan vet man ju aldrig...
    Nä man hoppas ju det men vem hade vågat chansa?
  • Onyxia

Någon här som sytt eget skydd till "bumperbaren" på sin Cam? Har ni isåfall sytt det som en lång tub bara eller använt er av knappar/karborreband?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21