Inlägg från: lillaknytet |Visa alla inlägg
  • lillaknytet

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!

Ny på denna bugaboo-tråd. Först måste jag säga att jag älskar min vagn
    Nu till frågan 
    Hur gamla va era barn när ni ändrade till sittdelen från liggdelen? Slänger in en till fråga: 
    Hur rengör ni era vagnar? 
    Det börjar ju bli vår och vår vagn är riktigt skitig efter vinterns slask.
    Annica
  • lillaknytet
    Fröken Småland skrev 2010-04-08 08:53:57 följande:
    De flesta byter runt 4-6 månader men avvikelser finns både uppåt och nedåt. Chassit åker in i duschen och sen skall alla skruvar och leder siliconsprayas, dock ej bakhjulens lager som är självrengörande. Alla textilier går att tvätta i 30 grader utan sköljmedel. Grattis till din Bugaboo!
    Det är ju helt galet att man kan ställa den i duschen Då blir det siliconspray inhandling sen blir det vårstädning av vagnen
  • lillaknytet
    Fröken Småland skrev 2010-04-08 09:02:56 följande:
    Det kan man nog med alla chassin Men var försiktig med alltför mycket vatten på skumgummit utan torka med en fuktig trasa på de delarna istället.
    Tack! Jag satte på dom små hjulen för nån vecka sen och tycker att dom "gnisslar" från dämtningen, ska man spraya där med? 
  • lillaknytet
    solouniko skrev 2010-04-12 09:51:12 följande:
    Tradera Haha uuusch vad less jag är på att se dom där mönstrena där nu alltså!
    Tack
  • lillaknytet
    solouniko skrev 2010-04-12 09:51:12 följande:
    Tradera Haha uuusch vad less jag är på att se dom där mönstrena där nu alltså!
    Vad ska man söka på, jag brukar inte vara inne på Tradera?.
  • lillaknytet
    lillaknytet skrev 2010-04-21 00:20:24 följande:
    Hej.. Hur rengör man bugaboon? Tänkte göra en vår rengöring Kram
    Ska man bara köra med vatten, eller kan man ha något mer? 
  • lillaknytet
    Noas mamma skrev 2010-04-21 01:00:48 följande:
    vad ska du rengöra? hela vagnen? hjul, chassi å ram kan man använda vatten å diskmedel eller annan rengöringsmedel. tänk på att inte ha för mycket vatten å medel på delarna med skumgummi då dom kan torka ut och spricka. smörj hjulen efteråt! basklädsel tvättas i maskin 40 C tvättmedel inte sköljmedel
    Tack, tänkte rengöra chassit och hjulen, blir ju inte rent med bara vatten
  • lillaknytet
    Noas mamma skrev 2010-04-27 23:37:19 följande:
    vi e rätt många som syr i tråden. men dom som säljer e väl mammapåvift å sen finns det en hel del till. googla så får du nog upp en del sidor och bloggar
    Känns som det är mkt pill för att få till om man syr själv.
  • lillaknytet
    Noas mamma skrev 2010-04-27 23:41:23 följande:
    Nä det tycker jag inte är förvånandsvärt lätt när man väl testat och får till det. Jag fick iof test göra 2 gånger innan jag fick till det! sen går det av bara farten. Titta på cam sufletten och studera den så ser man rätt lätt att den inte e så svår konstruerad. rita av sufletten gör man enklast när den sitter på vagnen! mammapåvift hade iaf förut en instruktion på hur man syr själv. Om man vill förstås
    Åh tack för tipset. ska väl försöka mig på att sy till en. 
  • lillaknytet
    Noas mamma skrev 2010-04-27 23:51:49 följande:
    ja pröva kan man ju alltid göra men varnar för att när man väl får till det så blir det en hel del sufletter man tillslut sitter och syr upp
    Det gör absolut ingenting, jag har blivit beroende på att sy, syr en hel del Kalikå, väldigt kul
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21