• Madzo

Bugaboo-tråd nr 21

Hämtade vår bugga idag, sååå sjukt nöjda! Gud så fin den är!

Finns bilder på min blogg :)

• Madzo
    Stargirl skrev 2010-03-12 20:53:28 följande:
    Verkligen fin vagn med kul färger. Röd bas är verkligen underskattat. Jag hade det med rosa topptyg till dottern när hon var liten. Det var verkligen supersnyggt.
    Tack!

Helt ärligt har jag varit lite orolig nu de senaste veckorna & grubblat på hur det skulle se ut, har inte sett nån "live" med den färgkombon innan vi beställde vår. Men det blev ju så snyggt ihop med det svarta! Tycker de svarta sufletterna är så rena & snygga & därför blev basen röd istället för tvärtom, som många andra har :)

Köpte en röd sommarsuflett till åxå :)
  • Madzo

Hejsan!

Hämtade hem vår bugga i fredags & köpte med adaptrar till bilstol. Vi har en akta graco & enligt tjejen vi handlade med så va det två små separata adaptrar dom som skulle passa för just vår stol. Men när vi kom hem såg vi att det bara står för maxicosi på förpackningen så jag började surfa runt & titta på de tillbehör som finns.

Hittade både de adaptrar som vi fick med oss hem & en till variant som är större, med skenor emellan liksom & det är på den som det står ska passa akta gracostolen ju? Eller? Tänkte att ni som hänger här är proffs & säkert kan hjälpa mej :)

Till saken hör att vi inte köpt vagnen i den stad vi bor i, säljs inte här, så vi måste tillbaka upp 8 mil i så fall.

Ska prova med stol & adaptrar, men har inte hunnit. Tänkte bara om det finns nån som vet på en gång? :)

• Madzo
    tildan skrev 2010-03-16 15:06:49 följande:
    Acta adaptern har skenor mellan...
    Ja så då passar ju inte adaptrarna vi fick med oss..Typiskt då!
  • Madzo
    LR75 skrev 2010-03-16 16:24:06 följande:
    men om ni sa i butiken vilken stol ni hade, då har ju butiken gjort fel. då borde ni kunna kräva kompensation för att ni fått åka så långt en gång extra och byta till den adaptern som passar? annars är dom ju inte så serviceminded i den butiken...hoppas det löser sig för er!
    Ja alltså, tjejen vi handlade med va supersöt & jag tror absolut inte det är några problem att byta.. Bara så typiskt. För när hon började prata om de där adaptrarna såg hon så osäker ut när jag flera ggr frågade speciellt om dom funkade på en aktastol, jaaaa sa hon & fortsatte med att visa vagn & allt annat.

Kände på mej att nått blev fel & tydligen blev det det åxå.. Men inte hela världen! :) Vi får åka upp igen helt enkelt.
  • Madzo

En fråga till er experter ;): Hur funkar ståbrädan på buggan, står barnet med bra utrymme? Tycker det ser trångt ut med handtaget & allt.. Har inte testat då bebis nr 2 inte vill komma ut nångång! +4 idag.. :(

• Madzo
    Näbbmusen skrev 2010-07-19 20:40:52 följande:
    Attans! Nu har ståbrädan pajjat
    Den gled av vagnen när sambon lyfte ur den ur bilen och plasten som håller fast hjulet gick i 1000 bitar..
    Kan man köpa ett nytt hjul till ståbrädan? Finns det som reservdel eller måste jag köpa en ny ståbräda?
    Någon som vet..  Jag måste ju ha ståbrädan...
    Precis lika hände med vår ståbräda för nån vecka sen. Har förgäves försökt få tag på reservdelar, men inte lyckats.  Ingen återförsäljare som vill sälja ett löst hjul & försökte genom dom få tag på det på annat sätt. Men inte lyckats än & fått gjort en provisorisk lagning själv..

Uppdatera gärna om du lyckas hitta reservdelar! :) Jag är åxå i stort behov..
  • Madzo

Halloj!

Jag blir snart galen på min Bugga! Chassit gnekar & skramlar bara man tar i det & fjädrarna fram på de små hjulen gnisslar nått så in i.. Buggan började rulla för drygt2 månader sedan & jag varvar även med en UJ, så den är inte direkt sliten.

Vad gör ni åt gnissel & gnek?! Smörja? Nån? Jag blir tokig, skulle kunna sälja i väg den bara för att slippa höra detta störande ljud!

Mvh Madde

• Madzo
    Madzo skrev 2010-08-01 18:10:00 följande:
    Halloj!

Jag blir snart galen på min Bugga! Chassit gnekar & skramlar bara man tar i det & fjädrarna fram på de små hjulen gnisslar nått så in i.. Buggan började rulla för drygt2 månader sedan & jag varvar även med en UJ, så den är inte direkt sliten.

Vad gör ni åt gnissel & gnek?! Smörja? Nån? Jag blir tokig, skulle kunna sälja i väg den bara för att slippa höra detta störande ljud!

Mvh Madde
    NÅN?
  • Madzo
    Kavat skrev 2010-08-02 18:27:20 följande:
    Jag gav min man servicekittet och blinkade lite snällt och bad honom försöka fixa till gnisslet. Han gick efter instruktionsboken och sen var vagnen ljudlös!
    Var får jag tag på det? Skrattande

Har bett sambon kolla om han kan fixa till det jag med, men än har inget hänt...Flört Haha. Men man kan köpa ett servicekit har jag för mej? Finns det alltså grejer man kan smörja med & sånt i det?

Tänkte jag skulle höra mej för om det är vanligt att det gnekar & gnisslar så mycket, eller om det är nått knas med vårt chassi..?
  • Madzo

Tack för era svar! Ska kolla upp det ni tipsar om & håller tummarna att chassit blir tyst igen, jag blir galen av gneket & det blir bara värre tycker jag.

• Madzo

Halloj! nån som vet om iPhonehållaren passar den nya iPhone 4? Eller är den till den förra "gamla" modellen på iPhone? Tänkte beställa en då det är himla lämpligt att kunna ha telefonen så när man är ute på promenad & lyssnar på musik..

Men kom på att den kanske inte passar nya iPhone?

tacksam för svar! :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21