Inlägg från: Miss Boring |Visa alla inlägg
  • Miss Boring

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-03-19 22:20:43 följande:
    Rykande färsk (så färsk att sufflett och varukorg inte släppts på marknaden ännu )Bugaboo BY Småland
    Åh, så fin!!!!!!! Men verkar fruktansvärt jobbigt att sy??? Du är väl ändå ingen sån där som syr massor och sitter vid en industrimaskin liksom? Verkligen en prestation! *impad*

En varukorg skulle vara kul att sy! Jag har inte ens gett mig på sufflett ännu, bara gjort mönster... som ligger i tvättstugan nånstans...
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2010-04-09 11:02:03 följande:
    jodå, cameleon passar men det blir int elika lättkört som med froghjul så man förlorar en del av vitsen med att ha en frog istället för cam *nörd*
    En nörd till uttalar sig och har två Froggar, en med camhjul och en med froghjul och jag tycker inte det har stor betydelse alls för styrningen, om ens någon. Däremot lutar vagnen lite eftersom camens hjul är högre! Men jag har för mig att den blir rak igen om man även byter bakhjulen till camhjul. Iaf foamhjulen har ngt större diameter. Dock har denna lutning ingen större betydelse, men jag upptäckte det eftersom jag ställde Frogarna bredvid varandra och styrena blev inte parallella, utan lutade olika.
  • Miss Boring
    Delira skrev 2010-04-16 09:44:46 följande:
    En fråga från en bugaboo-nybörjare:Har köpt en begagnad bugaboo och har tänkt fräscha till den och göra en liten service- och tvättgenomgång. Vad behöver jag göra? T.ex. med hjulen - ska de tvättas och oljas? Vilka textilier kan jag tvätta i maskin? Tacksam för tips.
    Kom ihåg att stänga alla kardborrar vid maskintvätt!
  • Miss Boring
    H I L L A skrev 2010-04-16 10:31:33 följande:
    Miss Boring -- HEJ !!! *vinkar* Nu finns mitt fynd i bt
    Åh... Måste kolla BUMS!
  • Miss Boring
    Åh, så fin den blev!!! Jag måste pimpa upp mina buggor nu och engagera mig lite!
  • Miss Boring
    Vad tycker du om köregenskaperna nu då? Du har ju inte haft Cam sen jag skaffade min cam... ungefär
  • Miss Boring

Idag har jag tagit mig tid att vårstajla buggorna! Nu är de kanske lite väl färgglada

• Miss Boring
    daniels baby skrev 2010-04-19 21:20:24 följande:
    om jag vill köpa en Cam/frog alltså frog chassi men allt annat från cam enligt säljaren, ny cam sittdel samt en frog basklädsel extra,sitter verkligen båda baserna bra oavsett om det är en frog eller cam ram? hoppas ni förstår min knäppa fråga.  å sen vilken liggdel köper jag då till den? förstår nu medans jag skriver att jag måste fråga säljaren vilken ram det är =) men ni kanske kan ge mig lite mer kött på benen!
    Frog basklädsel borde inte sitta bra på en camram!

Du ska ha en camliggdel
  • Miss Boring
    Xst skrev 2010-04-19 22:25:09 följande:
    Carmram = CamklädselFrogram = Frogklädsel
    Camklädsel KAN ju användas på Frog men är lite för stor... Tvärtom är nog helt omöjligt?

Grundprincipen är ju som du skriver, klädseln följer vilken ram man har!
  • Miss Boring
    Ann 29 skrev 2010-04-24 10:13:59 följande:
    Alla ni som har / har haft bugaboo cameleon: Hur funkar den under vintern? Jag är så oooerhört sugen på en sån, men efter den här j*a vintern så blir jag lite rädd att de små hjulen fram, även om man har "vinterdäcken" på fram, att de inte fixar snömodden om det blir likadant denna vinter... Jag väntar första barnet 12:e november, och då kanske första snön redan kommit!Ni som anväder / har använt camelon: Hur upplever ni att den funkar under vintern??? Har en förnumstig kompis som fnyser åt alla lattemorsor med bugaboos och hon menar på att med små hjul går det aaaldrig att överleva vintern... :) Suck.. Själv har jag ju ingen erfarenhet så jag vet inte om hon har rätt, jag vet bara att jag vill hitta rätt vagn som passar MIG!Jag bor i Nacka och rör mig mycket inne i stan i Stockholm, MEN MINST LIKA MYCKET i terrängspåren! Typ Nyckelviken, Hellas m m, så det är självklart att jag vill att vagnen ska funka där! Jag hatar dessutom att köra bil, (och även att parkera) i stan, så jag antar att det blir en hel del bussturer i vinter... Då vill man ju ha en smidig och lätt vagn, då har ju buggan sina fördelar om man ska ta sig fram i kollektivtrafiken utan att få arga blickar eller kommentarer om att man dragit på en "oljeplattform" på bussen! Har läst någonstans att olastad väger bugaboo cameleon 10 kg, vad brukar andra vagnar väga?? Är inte buggan ovanligt lätt? Men: viktigaste frågan jag skulle vilja ha svar på: HUR BRA FUNKAR VINTERHJULEN EGENTLIGEN? Sååå tacksam för svar från er buggaproffs :) Kram Ann
    Tänk på att du kan köpa en fin begagnad fyrhjuling för en tusenlapp också så har du en jättebra kombination av vagnar för lång tid framåt. Jag har kört min gamla Mistral hela vintern och hade inte velat vara utan den! Men alla vintrar är inte så snöiga. Ett par dagar skulle jag stå ut med buggans vinterhjul, men helst inte mer. Snöhjulen kostar nästan lika mycket som en beg fyrhjuling så jag hade valt fyrhjulingen
  • Miss Boring
    Amorficlya skrev 2010-04-29 21:15:19 följande:
    hej tjejer en fråga ja har en frog från 06 och min vännina från 05 min är lägre i handtaget än hennes kan de bero på att jag har cameleon hjul å hon hon frog.? ja tyckte de va lite lustigt.
    Jag har två froggar och den med camframhjul på lutar lite mer bakåt. Den med frogframhjul är mer upprätt. Så ja, det beror säkert på hjulen!
  • Miss Boring
    Amorficlya skrev 2010-04-29 21:42:47 följande:
    aaa okej då e de därför hihi =) Ja kan inte bestämma mig för om ja gillar cames framhjul eller frogens bäst. Ja har bytt fram å tillbaka hela veckan. haha
    Jag har inte heller lyckats bestämma mig om det är nån tröst. Camhjulen svänger lite lättare för det är kullager i deras svirvelmekanism. Froggens ger lite bättre balans åt vagnen. Fjädringen skiljer ju också, men där vet jag inte vilken jag gillar bäst.
  • Miss Boring
    Amorficlya skrev 2010-04-30 09:19:27 följande:
    En fråga min vännina köpte en frog igår med frogklädsel. & om hon nu vill ha Cam suflett måste man ha fästen & pinnar eller räcker det med fösten? Min vagn hade redan cam suflett på.
    Pinnarna är samma! Bara att byta fästena
  • Miss Boring
    Candra skrev 2010-05-03 15:40:03 följande:
    En snabb fråga, det där skötselkitet, vad kostar det?
    149 har det varit förut :)
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2010-06-04 09:55:59 följande:
    Ja, just det, att sätta på klädseln fuktig är en jättebra idé! *glömsk*
    Jag har haft en "krympt" Cameleonklädsel som jag köpte av en som hade fått med den till en begvagn och själv inte visste att den var krympt eftersom hon aldrig använt den.

I riktigt blött skick fick jag på den!
  • Miss Boring

Vänta dock med träskivan och skumgummit i sitsen tills allt är riktigt torrt :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21