Inlägg från: LillaMiss Piggy |Visa alla inlägg
  • LillaMiss Piggy

Bugaboo-tråd nr 21

KAn man tvätta hela sittdelen i maskin? Dottern spillde youghurt. Tydligen fick jag inte med allt för det har blivit två stora fläckar på sittdelen

• LillaMiss Piggy
    stinamaria skrev 2010-05-02 09:24:42 följande:
    Jadå, det har jag gjort Ta ut plattan och skumgummit i sitsen bara och kör på 30 grader utan sköljmedel.
    Gud vad bra! Är det svårt att få tillbaka skummgummit sen utan att den bllir knölig?
  • LillaMiss Piggy
    stinamaria skrev 2010-05-02 21:28:20 följande:
    Nej, det tycker jag inte det var. Jag tvättade skummgummit i handfatet med vatten och hängde på tork över natten och det var inte problem att få i det sen.
    Shoegirl skrev 2010-05-02 22:40:44 följande:
    Jag tvättade det i maskin i ett örngott. *lat* Blev som nytt.
    Jaså, så man kan tvätta skummgummit oxå i maskin Är oxå lat (och reumatiker) Ska den centrifugeras? Kan man tvätta den med sittdelen? Ska sittdele centrifugeras?
  • LillaMiss Piggy

Dax för storstädning av buggan.

Suffletten, sittdelen och varukorgen är i tvättmaskinen. Hur har ni gjort med chassit och hjulen?

Hur var det nu med fjädringen? Vår är inställd längst ner. När skulle man ha den vart?

• LillaMiss Piggy

En bekant är ute efter en beg bugga. Ser på blocket att folk annonserserar sina 08or till enligt henne skyhöga priser även fast dom har tillbehör

Obs ej mina anonnser

* http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_beigh_fint_skick_26640784.htm?ca=11&w=1&last=1
    * http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__08__nytt__oanvant_schassi__26986546.htm?ca=11&w=1
    * http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_08_chassi_fran__10_med_tillbehor_27139898.htm?ca=11&w=1
    * http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_08_27319947.htm?ca=11&w=1

VAd tycker ni? höga eller rimliga priser?

• LillaMiss Piggy
    Xst skrev 2010-05-09 14:05:19 följande:
    Höga särskilt den för 9!
    I:an Har ju vinterhjul och åkpåse
    2:an har oxå vinterhjul och åkpåse OCH ny chassi (men 9000?)
    3:an ny chassi och 3 toppset
    4:an har vinterhjul mugghållare och åkpåse

Kan en chassi vare värd så mycket?
  • LillaMiss Piggy
    lego68 skrev 2010-05-12 22:40:43 följande:
    Hej! Har en bugaboo cameleon och undrar bara när ni bytte från liggdel till sittdelen, hur gamla var era bebisar då??
    Min dotter gillar inte vagn. Som bebis ville hon inte alls ligga i den.Provade att ha en kudde i liggvagnen så hon kunde titta ut och det gillade hon korta stunder. Var borta på semester och kom hem när hon var 10 månader och då fick hon sitta i sittdelen vänd framfåt. Vägrade annat. Men man får ju prova sig fram
  • LillaMiss Piggy
    LR75 skrev 2010-05-13 20:52:02 följande:
    men oj, hade ni liggdel tills hon var 10 månader? eller är det bara jag som missuppfattat? personligen älskar jag liggdelen för jag tycker den e så snygg och hade vår minsting godtagit den så länge hade jag jublat.
    Nej nej, när hon var 4 månader började hon sitta upp med stöd i liggdelen. När hon var 6 månader åkte vi iväg på semester och använde inte vagnen forst hon var 10månDER
  • LillaMiss Piggy

Funderar på att sälja min bugga. En 08. HAr rekcassit så jag får en ny. HAr två extra topsett. Om man kikar på blocket så är det vissa som vill ha 9000 (?!) för sin 08 men det tycket jag är för mycket. VAd kan man begära tycker ni?

• LillaMiss Piggy
    Vår önskan skrev 2010-05-15 15:59:36 följande:
    Ett blått?Letar men hittar inget.
    nej, en grå/svart
  • LillaMiss Piggy

Hittarni nåt på skurks hemsida?? Allt jag tittar på står att det inte finnsi lager
    BAra jag?

• LillaMiss Piggy

Måste fråga er som har större barn i vagnen vad ni har för solskydd
    Dottern min blir två snart och  kan bara få henne att sitta i vagnen om hon får titta ut. Drar jag ner sufletten helt så viker hon sig ner dubbelt så att hon kan titta ut.

• LillaMiss Piggy

Frågar igen....finns det ultimata solskyddet? Dotter sitter framåtvänd och då kommer ju solen  rakt på henne.

• LillaMiss Piggy

Har haft storstädning av Buggan. Torkade hela chassit med en fuktig trasa. Tog av hjulen och tvättade av dom. Flyttade på fjädringen också och nu kommer jag inte ihåg vart jag hade den. Hur var det nu?? När skulle man ha den uppe och nere??

Nåt annat att tänka på när det gäller chassit? Ska man torka med något speciellt? Smörja in hjulen?

• LillaMiss Piggy

Måste fråga er experter...är suflet bågarna olika stora? HAr satt på nya sufleten men den är säckig   VAd kan ha blivit fel?

• LillaMiss Piggy

Hur f***n fäller man ihop chassit utan att den fastnar???

JAg fäller alltid handtaget bara ner men när jag ska fälla upp den igen så har den fastnat. SÅÅÅ J****LA TRÖTT PÅ DET!!

Berätta gärna HUR man gör

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21