Inlägg från: DeniZeus |Visa alla inlägg
  • DeniZeus

Bugaboo-tråd nr 21

Lånar er tråd lite

Någon som har koll på om det skiljer mycket i pris av att köpa en Cameleon i USA? Skiljer dom sig från svenska?
  • DeniZeus

Någon av er som har erfarenhet av och har beställt från kidzshop? Är det bara dom som har leverans i princip direkt?

• DeniZeus
    Kajsan skrev 2010-05-04 20:40:44 följande:
    Jag har bara bra erfarenheter därifrån, och de skickar nog lika snabbt som alla andra svenska butiker.
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-04 20:44:42 följande:
    jag har likasom kajsan bara bra erfarenheter därifrån! När jag skulle köpa cam var dom dem enda som hade inne! iaf i dom färgerna jag ville ha. och jag behövde vagnen snabbt!
    Ja, det är så att vi behöver den rätt så snabbt och att vänta 8-12veckor är inte aktuellt men dom verkade ha snabb leverans. 
    Det stod inga priser men kostar dom lika mycket som i en butik?
  • DeniZeus
    Kajsan skrev 2010-05-04 21:00:17 följande:
    Men alltså 8-10 veckor är ganska ovanligt. De flesta har ju vagnar inne i butik, vart bor du?
    Sundsvall & här är det leveranstider Iaf när jag kollade på vagn innan dotter föddes och det är inte så längesedan. Dom har i princip bara visningsexemplar i butik. 
  • DeniZeus
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 21:15:33 följande:
    Förresten, vill bara stoltsera med min nya vagn. Vi fick hem den igår. Det är en limited edition av Bugaboo allblack är chassit och Offwhite är tygdelarna. Den är såå läcker! Inte många som förstår min lycka men jag gissar att ni Bugaboo fans kan förstå =)
    Vart beställde du den ifrån?
  • DeniZeus
    sisterinlaw skrev 2010-05-05 15:01:09 följande:
    Har lagt upp bilder på vår vagn i bildtråden annars .
    Sjukt snygg vagn! Svart och vitt är så fint!
  • DeniZeus

Hej! Har en liten fundering som ni kanske kan hjälpa mig med ;) Vi ska ut och flyga och nu funderar vi lite på det här med vagn. Vi har en bugaboo cameleon samt en mutsy. Mutsyn är ingen vagn man tar med på resa men hur är det med buggan? Den väger ju inte så mkt men den känns ändå otymlig på nått vis. Vår dotter kommer att vara 1,5år när vi åker så vi är i behov av en vagn som man kan fälla ner vid sovning. Någon som rest med en bugaboo cameleon? Är det bättre att köpa en sulky eller är hon för liten?

• DeniZeus
    Duntoffla skrev 2011-04-11 21:50:35 följande:
    Jag skulle satsa på en sulky. Vi hade en MacLaren när sonen var 1 år och den funkade
    Tant Pruselius skrev 2011-04-12 08:09:20 följande:
    Moltan - jag skulle ta tillfället i akt och köpt en Bee
    Tack för era svar!

Ja, det får nog bli en sulky ändå. Min man sa det redan från början så det är väl bara att börja leta =)
  • DeniZeus
    Duntoffla skrev 2011-04-12 11:08:45 följande:
    Ja, visst kan det vara lite fint? *måste jaga suffla* 

Ni som har offwhite suffla, blir det tokljust för barnet på sommaren? Det kan ju vara en nackdel, fördelen är att det inte syns om det blir solblekt på samma sätt som andra färger 

Eller kanske brun sittdel, sandbas, rosa överdrag och vit suffla? *nu snurrar hjärnan på högvarv*
    DeniZeus skrev 2011-04-12 11:03:39 följande:
    Tack för era svar!

Ja, det får nog bli en sulky ändå. Min man sa det redan från början så det är väl bara att börja leta =)
     Ja, ibland har de tyvärr rätt de där männen  
    Svarar ja direkt på frågan om offwhite sufflan. Vi hade den förra sommaren. Blir väldigt ljust :( Det är synd för jag tycker den färgen är snyggast.
    Nu kör vi den cerisa men den känns inte så somrig så vi tänkte köpa den ljusrosa (om den är snygg irl) till sommaren. 
    Någon som har den ljusrosa? 

• DeniZeus
    Duntoffla skrev 2011-04-12 11:44:22 följande:
    Antog nästan det. Då är det en bättre suflett att ha höst och vinter kanske?
    det är både och det där ;)

offwhiten passar i regel bäst på sommaren (då vill man ha ljusa fina färger och som du säger så bleks den inte lika lätt)
    På vintern (om ni har mycket snö) så försvinner den liksom i snön. 
    Men för barnet är den bättre på vintern eftersom det inte är lika ljust ute. 

Det jag märkte förra sommaren var att den funkade så länge vår dotter var vaken men när hon skulle sova så "kisade" hon när solen kom på sulfletten. Det löste jag med en tunn mörk filt över sufletten. Fult som stryk men det behövdes inte göras alltför ofta. iår får vi inte samma bekymmer eftersom dottern alltid vill ha solbrillor på sig när hon ska sova i vagnen ute, oavsett om det är sol eller inte. 

Haha, nu fick du ingen hjälp av mig märkte jag ;) Jag gillar offwhiten för mycket för att kunna utesluta den på sommaren  

• DeniZeus

Jean1- vi har köpt en del saker från USA. Nu har vi iof det lite enklare eftersom min mamma jobbar där. Vi har beställt över nätet och det har sedan skickats till kontoret.
    Om din mamma bor hos någon funkar det sättet, tyvärr inte om hon bor på hotell eller liknande.

Nu beror det såklart på vart din mamma ska åka men babiesRus finns lite överallt och dom säljer buggagrejor.
    Finns många fler men nu sitter jag inte vid datorn så jag kan inte kolla sidorna.
    Har du testat att googla?

Använder du converse så be henne köpa sånna. Fick hem ett par i veckan som kostat 200kr. Vilket klipp. (OT, sorry)

• DeniZeus

Passau- men vad bra. Då funkar det också. Det sättet är det enklaste och framföralt bekvämaste när man använder bud :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21