Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

Bugaboo-tråd nr 21

Kära Bugaboo-fantaster!

Jag har noll koll på allt som har med barnvagnar att göra! Är det rimligt med 7800 för en ny Bugga Cameleon?
  • Danitra
    modestyclara skrev 2010-05-28 21:21:06 följande:
    Beror på om det är från butik med garanti eller från privatperson och därmed utan garanti. Jag skulle inte betala så mycket för en vagn utan garanti... 
    OK, men garantin försvinner väl inte för att den byter ägare? Eftersom den är inköpt i maj så borde väl en garanti finnas?
    (Du märker hur lost jag är!)
  • Danitra
    Pruseluskan skrev 2010-05-28 21:26:21 följande:
    garantin följer bara första ägaren (tror jag iallafall) :-/
    Den kan ju inte vara personlig! Eller?
  • Danitra
    Kajsan skrev 2010-05-28 21:27:50 följande:
    Jo, garantin är alltid personlig och gäller bara första ägaren.
    modestyclara skrev 2010-05-28 21:27:44 följande:
    Garantin gäller bara första ägaren.
    Varför?
  • Danitra
    Stargirl skrev 2010-05-28 21:32:01 följande:
    Alltså det gäller alla barnvagnar som jag förstår det.
    Vad märkligt! Garantin borde ju gälla för produkten under en viss längd oavsett tycker man..
  • Danitra
    LillaG skrev 2010-05-28 22:11:03 följande:
    Jag blev lite nyfiken och sökte mer på det... Konsumentverket skriver: En garanti gäller mellan säljaren och den ursprungliga ägaren av varan, om det inte framgår något annat av villkoren för garantin. (Klickbar länk) Nu förstår jag varför Siba vill ha mitt namn om jag köper något där. Samtidigt som jag också förstår varför Buggas onamnade kvitton anses eftertraktade. Men garanti är ju frivilligt att ge från ursprungssäljaren. Däremot kan jag inte tänka att de kan komma ifrån Konsumentköpslagen även om varan har bytt händer?
    Tack för hjälpen!
    Och tack ni andra för era svar!
    Jo, utan garanti känns 7800 lite saftigt. Hmm...
    Är ni trötta på sådana här dumma frågor i tråden? Ni föredrar kanske att diskuterar åkpåsar och sufletter?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21