• Jesli

Bugaboo-tråd nr 21

Hej på er
    om jag ska köpa en bugaboo cameleon
    hon säger det är en 09:a men med gamla chassit ej det svarta
    vad skiljer dem åt?
    jag är helt ny på denna vagn
    behöver råd o tips
    kan inte åka och kolla utan måste få den skickad då vi bor så långt ifrån - törs jag det?

• Jesli

Så hur vet jag om det är nya chassit, alltså 09?
    Som jag fattade på henne är nya chassin svarta och hennes i silver/alu
    det är alltså inte färgen som skiljer?

• Jesli

SjukhusMamman jag inboxar dig, hoppas det är ok?

• Jesli

Idag blev jag Bugaboo ägare för första gången.
    En jätte fin vagn står nu i hallen.
    Det enda trista är att jag inte fått med allt som säljaren lovade i sin annons.
    (fick vagnen skickad med Bussgods), så åkpåse, skötväska och mugghållare saknas.
    Jag hoppas dock att säljaren omgående skickar det som saknas.
    Så i morgon blir det en premiär promenad med vagnen så nu hoppas jag på en solig dag.

• Jesli
    Sötnosarna skrev 2010-05-20 09:35:07 följande:
    Åh vad roligt! Vad är det för färg på den?
    den är brun botten och beige topp
  • Jesli

Vart köper ni era tillbehör till er Bugaboo vagnar?
    Är det samma priser överallt eller kan det löna sig att köpa på någon särskild affär eller på nätet osv?
    Jag vill gärna ha rosa topset eller offwhite, kanske båda...
    sen tror jag absolut vi kommer bli tvugna att ha såna vinterhjul, maken vill vi ska köpa dem redan nu och ha dem alltid, han gillar inte de små hjulen fram om han ska gå i grus.

Sen undrar jag om Bugaboo´s egna åkpåsar är bra eller kör ni med annat märke?
    Till sist, någon som har bra tips om lillan vill sitta korta stunder i liggdelen.
    Vill absolut inte byta till sittdelen än då hon mest sover i vagnen än, men ibland när hon är vaken vill hon sitta och kika en stund.

Har verkligen blivit kär i vår nya vagn!

• Jesli
    Stargirl skrev 2010-05-24 13:56:22 följande:
    Tillbehör, samam pris överallt om det inte är en utgående färg.Buggans åkpåse är helt klart bäst!! Det är en av tillbehören som inte går att ersätta med ngt annat märke. Sitter som gjuten. Man har kunnat fynda den "gamla" modellen som inte passar Bee till lite bättre priser under våren men jag tvivlar på att det finns kvar. Men kanske lönar det sig att ringa runt. Vet att Bonti och Kidzshop hade lite till reducerade priser.Jag vet inte hur gammal din strutta är, vi bytte till sittdelen då dottern var nästan 5 månader. Jag tror flera har fått ok att byta till sittdelen på Buggan väldigt tidigt då sittdelen är ergonomisk.
    Ok, då får jag ha ögonen öppna om jag ramlar över någon REA
    Min tjej vill inte sova i sittdelen än, hon är 6 månader men rätt liten i storlek (mer som en 4 månaders).
    Så vi kör på med liggdelen ett tag till då det finns massor av plats än i den för henne, men testade med en kudde idag och det funkade ju super.
  • Jesli

Vi har köpt ett parasoll till vår Bugaboo
    Men, hur ska det sitta?
    Vi har en Cameleon
    Själva parasollet går att ta loss från fästet
    Men, inte om jag sätter fast fästet på vagnens handtag
    Då går ju inte den lilla flärpen att vicka (som håller fast parasollet i själva fästet)
    Ska det vara så?
    Går det bara lossa när det inte sitter fast på vagnen?
    Går vagnen fälla ihop med parasollet på, på vagnens handtag?

Oj, vad många frågor

• Jesli
    Jesli skrev 2010-05-31 15:25:25 följande:
    Vi har köpt ett parasoll till vår BugabooMen, hur ska det sitta?Vi har en CameleonSjälva parasollet går att ta loss från fästetMen, inte om jag sätter fast fästet på vagnens handtagDå går ju inte den lilla flärpen att vicka (som håller fast parasollet i själva fästet)Ska det vara så?Går det bara lossa när det inte sitter fast på vagnen?Går vagnen fälla ihop med parasollet på, på vagnens handtag?Oj, vad många frågor
    ville bara puffa mitt inlägg och hoppas någon kan hjälpa mig

passar också på att fråga;
    när ni tvättar era suflett tyger gör ni det i tvättmaskin eller för hand?
    står 30 grader i mitt i sand
    törs man ha fläckbortagningsmedel på fläckar?
  • Jesli

Jag är så ny i Bugavärlden så jag kan inte svara på frågan om vindskydd.
    Men blev så klart nyfiken jag med!
    finns det vindskydd att köpa?

• Jesli

Frågar er experter istället för att leta ihjäl mig på nätet .... jag har köpt en röd sittdel till min Bugaboo samt svart topset.
    Nu vill jag så klart ha en matchande varukorg till också.
    Vart köper man en röd varukorg billigast?
    Har sedan innan brun bas  och det känns som att den bruna blir en färg för mycket, så en röd tror jag blir bäst.
    I alla fall till den röda/svarta kombon
    Vart handlar ni era tillbehör till vra pris?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21