• David

Bugaboo-tråd nr 21

Detta är Konsumentverkets urval.

"Urvalet gjordes med tanke på anmälningar som kommit till Konsumentverket, att vagnarna skulle kunna användas från födseln och flera år framåt, att de skulle vara bland de vanligaste märkena på den svenska marknaden och att det skulle finnas med både dyrare och billigare vagnar."

Man får väl tolka det som att Bugaboos vagnar har fått få anmälningar, kanske... {#lang_emotions_wink}

• David

Jag köpte ett parasoll till min Bugaboo Cameleon i helgen men jag tycker inte att det fungerar så bra. Jag fick inte med någon manual men enligt manualen på nätet så skall det följa med två clips, nummer 1 skall användas till Cameleon och fästas på den ej utdragbara delen på handtaget. Detta har testats men hur man än gör så går det inte att rikta den så att man kan skymma solen från alla riktningar.

Dessutom så står det i manualen att man skall kunna vinkla parasollet på två ställen, stora fjädern där nere, funkar bra, och en mindre där uppe. Det är där uppe jag får problem, jag tycker det mest verkar vara en stenhård plastbit och jag törs inte böja den med rädsla för att den skall gå sönder.

Snälla hjälp mig med tips och råd...

www.familjeliv.se/hem/david/gallery/phperqcch.jpg

www.familjeliv.se/hem/david/gallery/phpnvl0sl.jpg

• David

Fick inte till bilderna då jag inte visste hur man skulle göra men nu kanske...

• David
    modestyclara skrev 2010-06-06 19:56:18 följande:
    jag använder bara stora fjädern samt vinklar vid spännet... sätt parasollfästet på motsatt sida mot var solen kommer ifrån och vinkla/böj det sedan över vagnen (vänster/höger)... ta tag längst ner på pinnen ovanför svarta runda grejen och dra åt det håll du vill vinkla (bakåt/framåt) -det är trögt och låter...

OK, får väl göra så.
    Men är det tänkt att man skall kunna böja den övre som det står i manualen? Den är ju stenhård på min...

Tack skall du ha

• David
    mallan brallan skrev 2010-06-06 22:30:18 följande:
    Det ska gå att böja där uppe. Den kanske bara är hård nu i början när parasolet är nytt?
    Var inte rädd för att ta i lite grann.
    Jag tog sats och tog i lite och nu efter lite böjande så går den att vinkla lite iallafall.
    Tack.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21