Inlägg från: piggelinlycka |Visa alla inlägg
  • piggelinlycka

Bugaboo-tråd nr 21

Jag står i valet och kvalet mellan Bugaboo och Brio Go.
    Det lutar åt en Bugaboo, men jag är lite fundersam över hantagets form. Det verkar så oergonomiskt att det är platt och att man måste vinkla handlederna när man kör den. Är detta något som ni Bugabooanvändare besvärats av eller tänkt på? Känns som att det skulle kunna bli jobbigt vid långpromenader.

Vet inte om jag bara överanalyserar varje liten detalj för att jag har beslutsångest, men det vore så skönt att få höra era åsikter om handtaget :)
    Handtaget på Brio Go är ju helt annorlunda.

• piggelinlycka

Jag vet inte hur jag ska förklara men hantaget känns svårare att greppa runt eftersom det är platt och i lite vinkel. Känns mer som att man mer puttar vagnen med nedre delen av handen och därför får ett tryck på handens nederdel.
    Har man istället runda hantag så kan man ju enklare greppa runt handtaget och ha rakhandled när man kör.
    Men om du har reumatisk värk och inte känner av att buggans handtag skulle vara dåligt så är det säkert inte någon stor grej, bara jag som hakat upp mig.

• piggelinlycka
    Stargirl skrev 2010-06-08 16:58:33 följande:
    Aldrig tänkt på....har haft Bugga i 5 år....Bee ha rju lite rundare handtag men det har inte ens slagit mig att det skulle vara obekvämt. Det innebär att det inte är det
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Va bra, då vet jag att det inte är något som jag behöver oroa mig för. För det verkar ju inte som att någon av er som har Bugga har känt av det något avsevärt.

Tack för alla era kommentarer!

Tror jag ska beställa en bugga idag...en black limited edition, känns såå bra :)
  • piggelinlycka
    zasata skrev 2010-06-08 20:08:34 följande:
    jag förstår precis hur du menar och håller med, men man vänjer sig :)
    Ja då vet du lite hur jag tänker ;) Men du verkar ändå inte se det som ett stort problem, vilket känns skönt att få bekräftat :)
  • piggelinlycka

Jag är också intresserad av att veta vilka skötväskor som ni andra har.
    Jag har precis köpt en all black edition och är såklart sugen på att hitta en snygg å praktiskt skötväska till.

Buggan har ju ett lite annorlunda handtag så frågan är även vilken skötväska man ska ha för att den ska sitta bra på och inte kana ner för mycket?

tex. Oioi hobo ser ju ut att sitta bra på plats.

• piggelinlycka

Är det bara maxi-cosy babyskydd som passar på Bugaboo Cameleon eller funkar det även med andra babyskydd? Jag tycker att jag får olika information överallt.

De flesta affärer verkar ju bara sälja adaptrar till Maxi Cosy iallafall.

Någon som vet eller har erfarenhet?

• piggelinlycka

Tack för svar om adaptrar och babyskydd till Buggan. Jag hittade tillslut svaret under FAQ.
    Verkar som att Maxi Cosin är rätt smidigt, tror att det får bli den.

• piggelinlycka

Är det någon som använt solsufletten Sun Canopy till bugaboo cameleon?
    Jag funderar på att köpa en nu till sommaren, men vet inte om det är värt det? Om det funkar? Det är ju inte alltid strålande solsken i sommarsverige, så frågan är om det blåser in genom nätet ifall det blåser mycket?
    Vore jättetacksam för era åsikter och erfarenheter!! Glad

• piggelinlycka
    Honey1982 skrev 2011-06-19 07:21:01 följande:
    Jag har en Sun Canopy i canvas och använder den nu, den är jättebra. Har inte märkt att det blåser in eller så. Däremot blir det helt klart ljusare i vagnen men dottern verkar inte ha problem att somna. 
    Tack för ditt svar Honey1982! Det låter ju helt klart som att solsufletten är något att fundera på. Du verkar nöjd och att det blir ljusare borde inte vara några problem. Bara det inte blåser in och upplevs som dålig kalla dagar, man orkar ju inte ta av och på beroende på väder Flört 
    Då ska man bara välja färg då Skrattande
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21