Inlägg från: Hannal77 |Visa alla inlägg
  • Hannal77

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla bugaboo-experter,
    Jag ska nu äntligen köpa min första vagn (begagnat) och har en fråga om chassi-problemen. Är det bättre att köpa en vagn med det gamla chassit för att undvika problemet eller ska man satsa på en så ny modell som möjligt? Tycker att priserna inte skiljer speciellt mycket mellan årsmodellerna så det gör varken från eller till!

Tacksam för er hjälp!

• Hannal77

Tack för svaren (även om de kanske inte gjorde mig säkrare på mitt beslut Glad.

Stargirl: Ifrån när är chassit ok? 2008-2009?

• Hannal77

Kajsa Kavat: Vet du när det helt nya chassit kom?

• Hannal77

Jag har precis köpt min första bugga och jag har lite problem med att den drar snett när man kör .Jag har så svårt att t.ex. köra den med en hand. Eftersom jag inte har någon erfarenhet undrar jag lite hur era vagnar är... Vad kan det bero på egentligen?

• Hannal77

En cameleon... Är lite besviken faktiskt och undrar just därför om det kan vara någonting galet med just min vagn eller om det gäller generellt...

• Hannal77

Som du säger kanske det krävs en smörjning. Ska prova det och om det inte fungerar ska jag gå tillbaka till säljaren. Tack för hjälpen!

• Hannal77

Tack för alla tips. Jag har funderat på det och jag tror att det bl.a. kan vara ett vägproblem. jag ska kolla fjädringen samt smörja litegrann samt hålla mig ifrån alla sneda vägar Glad. Måste ni lyfta upp svivelhjulen över små trottoarkanter eller kan ni bara köra på? Det är ett annat problem jag har nämligen att den typ fastnar för minsta lilla kant. 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21