Inlägg från: arkeologitjejen |Visa alla inlägg
  • arkeologitjejen

Bugaboo-tråd nr 21

Hej hej alla Bugabooare!
    Jag tänkte bolla lite funderingar med er och be om tips. Jag har en Bee som andravagn till Linnea. Vi har en Brio Happy som jag älskar och som vi använder/använt vintertid då det inte går så bra att köra Been i snö och i den del av Stockholm där jag bor är röjningen rätt usel.

I vilket fall väntar vi andra barnet nu till hösten och jag är lite sugen på att köra Been så mycket det går, men vet inte om det där Babynestet är det jag är mest sugen på. Främst därför att jag skulle vilja ha någon form av mjuklift så att jag kan lyfta ut barnet sovande ur vagnen. Ja, ni hajar säkert vad jag menar. Vill alltså använda liften lite som en portabel säng ifall man ska iväg någonstans.

Så jag skulle vilja höra av er vad som är bra respektive mindre bra med Babynestet, men främst ha tips om vad man skulle kunna ha för substitut? Vill gärna försöka fästa en eventuell lift i vagnen av säkerhetsskäl och inte bara ha den liggande i vagnen. Vad säger ni? Har ni några idéer eller tips till mig?

/Anna

Linnea 080310 & BF 100930
  • arkeologitjejen
    Hannal77 skrev 2010-07-01 21:55:08 följande:
    Jag har precis köpt min första bugga och jag har lite problem med att den drar snett när man kör .Jag har så svårt att t.ex. köra den med en hand. Eftersom jag inte har någon erfarenhet undrar jag lite hur era vagnar är... Vad kan det bero på egentligen?
    Min bee är fantastiskt bra och drar inte åt något håll utan går med lätthet att köra med en hand, eller för den delen två fingrar på raksträckor om man skulle behöva.

Vilken modell har du köpt?
  • arkeologitjejen
    Hannal77 skrev 2010-07-01 22:12:19 följande:
    En cameleon... Är lite besviken faktiskt och undrar just därför om det kan vara någonting galet med just min vagn eller om det gäller generellt...
    Känner många med Camelion och har aldrig hört det där. Låter inte som att det stämmer. Kan du kanske behöva smörja ett hjul eller något? Minns att hjulen på min Bee var lite sega i början då den var splitter ny, men aldrig att den drog sig åt något håll. Om jag var du skulle jag ta upp det med säljaren och be dem kolla vagnen.
  • arkeologitjejen
    Hannal77 skrev 2010-07-01 22:28:34 följande:
    Som du säger kanske det krävs en smörjning. Ska prova det och om det inte fungerar ska jag gå tillbaka till säljaren. Tack för hjälpen!
    No probs. Hoppas att det löser sig!
  • arkeologitjejen
    arkeologitjejen skrev 2010-07-01 21:47:44 följande:
    Hej hej alla Bugabooare!
    Jag tänkte bolla lite funderingar med er och be om tips. Jag har en Bee som andravagn till Linnea. Vi har en Brio Happy som jag älskar och som vi använder/använt vintertid då det inte går så bra att köra Been i snö och i den del av Stockholm där jag bor är röjningen rätt usel.

I vilket fall väntar vi andra barnet nu till hösten och jag är lite sugen på att köra Been så mycket det går, men vet inte om det där Babynestet är det jag är mest sugen på. Främst därför att jag skulle vilja ha någon form av mjuklift så att jag kan lyfta ut barnet sovande ur vagnen. Ja, ni hajar säkert vad jag menar. Vill alltså använda liften lite som en portabel säng ifall man ska iväg någonstans.

Så jag skulle vilja höra av er vad som är bra respektive mindre bra med Babynestet, men främst ha tips om vad man skulle kunna ha för substitut? Vill gärna försöka fästa en eventuell lift i vagnen av säkerhetsskäl och inte bara ha den liggande i vagnen. Vad säger ni? Har ni några idéer eller tips till mig?

/Anna
    Ingen som har någon idé eller något råd?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21